رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:

مرکز تحقیقات یکی از مجموعه‌های تاثیرگذار در ارتقاء تولیدات کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه مرکز تحقیقات کشاورزی را از مراکز تاثیرگذار در حوزه افزایش دانش و ارتقاء تولید در حوزه کشاورزی استان دانست.

شهریار قاسمی گفت: نفوذ بیشتر دانش در بخش کشاورزی می‌تواند تولید و اشتغال این بخش را متحول کند.

هدف از حضور در مرکز تحقیقات کشاورزی، بازدید از بخش‌های مختلف تحقیقاتی و آشنایی با همکاران این مجموعه علمی و هماهنگی برای تحقق شعار سال است.

 می‌بایست با همفکری و اجرای برنامه‌های آموزشی، نوآوری‌ها و دانش روز در عرصه‌های کشاورزی نفوذ کرده و ضریب دانش در عرصه‌های کشاورزی افزایش یابد.

در راستای تحقق شعار سال در بخش کشاورزی، به‌عنوان یکی از بخش‌های تاثیرگذار در اقتصاد استان، در برنامه‌های توسعه‌ای طراحی شده، توسعه کشاورزی کرمانشاه به صورت ویژه دیده شده است.

به گفته قاسمی، ضرورت دارد یک جلسه قرارگاه عملیاتی در راستای تحقق شعار سال با عنوان «قرارگاه دانش بنیان» با محوریت مرکز تحقیقات کشاورزی تشکیل شود.

 قاسمی گفت: در این قرارگاه مشکلات و مسایل حوزه تولیدات دانش بنیان و راهکار‌های نفوذ بیشتر دانش را دنبال خواهیم کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه سپس به ارائه برنامه‌های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برای مقابله با شرایط خشکسالی باتوجه به وسعت اراضی دیم استان پرداخت.

خمیس آبادی مدیر مرکز تحقیقات کرمانشاه هم هدف از تشکیل این جلسه را هماهنگی و برنامه ریزی در راستای تحقق شعار سال دانست و گفت: هدف از چنین جلساتی، برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های دانش محور برای افزایش ضریب نفوذ دانش در حوزه کشاورزی، و همفکری و استفاده از رهنمود‌ها و نیازسنجی در جهت تحقق شعار سال است.

کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیاز‌های غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیاز‌های کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوری که ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش‌های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد./ ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.