مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر:

بیش از ۳۴ هزار نفر در استان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: سال گذشته ۳۴هزار و ۱۱۵ نفر از جوانان این استان در بخش خصوصی و دولتی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

عبدالمجید دراهکی گفت: از این شمار مهارت آموز ۱۲هزار و ۶۷۰ نفر معادل ۴۰ درصد در بخش خصوصی و ۲۱هزار و ۴۴۵ نفر معادل ۶۰ درصد در بخش دولتی آموزش دیدند.

وی در نشست با اعضای کانون و انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان بوشهرمی گوید تنوع حرفه‌ای در بخش خصوصی در استان بوشهر ۲۳۰ و در بخش دولتی معادل یک هزار و ۲۶۰ حرفه است.

دراهکی می گوید ۲۲۵ آموزشگاه آزاد در استان بوشهر فعالیت می کنند که یکی از راه‌های توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور رشد و توسعه بخش خصوصی است و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای می‌توانند در توسعه آموزش‌های مهارتی که نقش موثری در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارند حضور پررنگ تری داشته باشند.

به گفته وی بخش دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای همواره نیازمند تفکر، همراهی و همفکری بخش خصوصی در مهارت آموزی است که اگر تجربه این همکاران در کنار توان نیرو‌های دولتی قرار بگیرد، مسیر بهبود برای سازمان هموار و به پویایی و چابک شدن کمک شایانی می‌شود.

دراهکی می گوید آموزش‌های ارائه شده از سوی آموزشگاه‌های آزاد و بخش دولتی فنی و حرفه‌ای زمانی می‌تواند حاصل بهتری به همراه داشته باشد که این ۲ بخش در کنار یکدیگر در راستای توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی تلاش کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر می گوید ۶۰ درصد مهارت آموختگان بخش خصوصی جذب بازار کار می‌شوند که بخش خصوصی آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه نیازمند کیفیت بخشی به آموزش‌ها و لزوم بازار سازی و بازاریابی است، زیرا انسجام، مشارکت و مشتری مداری باید رویکرد آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای آزاد قرار گیرد.

دراهکی می گوید تأسیس و راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد نقشی مهم در پر کردن خلأ‌های آموزشی و دسترسی آسان متقاضیان به مهارت‌آموزی در استان بوشهر دارند.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بخش خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی دارد  و توجه به آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل خانگی، بویژه آموزش‌های منجر به اشتغال ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.