۲۴۰ هکتار از باغات سرپل‌ذهاب زیر کشت گوجه سبز

فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه ۲۴۰ هکتار از باغات سرپل‌ذهاب زیر کشت گوجه سبز است، از آغاز برداشت گوجه سبز در این شهرستان خبر داد.

نورالدین فرزادی پور گفت: برداشت گوجه سبز از باغات شهرستان سرپل ذهاب آغاز شده و ۲۴۰ هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت گوجه سبز قرار دارد.

روستای پیران سرپل ذهاب یکی از روستا‌های هدف گردشگری شهرستان است که منبع اصلی درآمد مردم این دیار باغات گوجه سبز است.

در مجموع سرپل ذهاب یک هزار و ۵۰۰ هکتار باغ دارد و از این مجموع ۲۴۰ هکتار آن زیر کشت باغات گوجه سبز است و گوجه سبز عنوان یک میوه از حیث قیمت در بهترین شرایط به فروش می‌رود.

علاوه بر اینکه ارسال به بازار تهران تبریز و اصفهان و استان‌های دیگر همجوار از استان کرمانشاه صورت می‌گیرد بخشی از آن معمولاً تأمین کننده نیاز بازار استان کرمانشاه است.

با توجه به خشکسالی‌های اخیر و موضوع سرمازدگی میزان برداشت در سال‌های گذشته از هر هکتار بالای پنج تن بوده، ولی امسال این میزان کاهش پیدا کرده و پیش بینی می‌شود متوسط بین سه تا پنج تن در هکتار برداشت شود که بخش عمده اشتغال منطقه را تأمین کرده می‌کند.

به گفته فرزادی‌پور، با توجه به پر تلاش بودن و پرانگیزه بودن مردم روستای پیران ما شاهد باشیم اراضی سطح کشت که در این روستا داریم سال‌های آتی هم انشاالله گسترش پیدا کند و ما با توجه به قابلیت خاص باغات این منطقه سرمایه گذاری مناسبی را در بخش کشاورزی خصوصاً باغات داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.