افتتاح نخستین مرکز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان+فیلم

با حضور وزیر آموزش و پرورش مدرسه ۱۶ کلاسه مدرسه اوتیسم اصفهان به مساحت ۳ هزار متر مربع با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیر عامل بنیاد دست‌های مهربان گفت: بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان یکی از ماموریت‌های خود را توانمند سازی اقشار نیازمند ومحروم جامعه قرار داد و در سال‌های گذشته کار‌های بنیادین را نیز مانند ساخت مراکز درمانی و نگهداری کودکان (آیندگان) در دستور کار خود قرار داده است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ساخت مدرسه ویژه اقشار خاص است که ازجمله آن‌ها می‌توان به ساخت اولین مرکز آموزش تخصصی اوتیسم در استان اصفهان در شهرک ولیعصر اشاره کرد.

زهرا یوسفی گفت: اوتیسم خود ماندگی نوعی اختلال رشدی است که با رفتار‌های ارتباطی و کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود علائم این اختلال تا قبل سه سالگی بروز پیدا می‌کند، اما مشکل اصلی اینجاست که اغلب خانواده‌ها تا چند سال متوجه این علائم نشده و به همین دلیل بهترین دوران برای درمان آن‌ها را از دست می‌دهند.

او گفت: از آنجایی که بحث آموزش و توانبخشی کودکان اوتیسم همواره مغفول مانده و عملا با کمبود شدید مراکز آموزشی و توانبخشی این مبتلایان روبرو هستیم بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان از سال ۱۳۹۶ برآن شد تا این خلأ را جبران کرده و با ساخت تخصصی‌ترین مدرسه اوتیسم در استان اصفهان گام بزرگی دراین راه بردارد.

آیین افتتاح اولین مرکز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان+فیلم

هزینه این مدرسه در ابتدا ۴ میلیارد تومان پیش بینی گردیده بود که با اعمال تحریم‌ها و بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی و فلزات تاکنون ۱۳ میلیارد تومان هزینه گردیده است.

یوسفی گفت: مساحت زمین ۳۵۰۰ مترمربع ۳ هزار متر مربع مساحت ساخت این پروژه است که شامل ۴۸ فضای اداری، آموزشی، درمانی و کارگاهی، بهداشتی، است.

از این فضا ۲۶ اتاق شامل ۱۶ کلاس کوچک ۲۲ متر مربعی برای (۳ دانش آموز) ۶ اتاق درمانی ۲۰ متر مربعی شامل گفتار درمانی، موسیقی درمانی، حس درمانی، فیزیوتراپی و ۸ کارگاه ۵۶ متر مربعی برای سایر آموزش‌های استاندارد است.

آیین افتتاح اولین مرکز آموزش تخصصی اوتیسم در اصفهان

او گفت: همچنین یک آمفی تئاتر ۱۶۰ متر مربعی، یک زمین ورزش و بازی ۲۴۰ متر مربعی، دو تراس ۷۰ و ۸۰ متر مربعی برای آموزش در محیط باز، یک تراس ۶۰ متر مربعی برای گیاه درمانی، چهار سرویس بهداشتی شامل حمام، توالت ایرانی و فرنگی و آبخوری یک سالن غذاخوری برای مبتلایان و یک سالن استراحت برای مربیان، محوطه بازی برای کودکان یک اتاق موتورخانه، ۶ اتاق هواساز و دو آبدرخانه و طی شویی خانه و نیز استخر شن در نظر گرفته شده است.

به گفته او بنیاد دست‌های مهربان تلاش دارد که با افتتاح این مدرسه علاوه بر کاهش فشار از خانواده‌های مبتلایان اوتیسم در زمینه نخبه پروری کودکان اوتیسم ورود کرده و به جامعه ایران خدمت نماید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۱
آدرس آدرس آدرس آدرس آدرس
Germany
ناشناس
۰۱:۴۸ ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام
وقت بخير
لطفا آدرس و شماره تلفن اين مركز رو بگيد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
شماره تماس میخواستم بچم ثبت نام کنم