معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبرداد؛

ریل گذاری‌های جدید برای تعاونی‌ها در دستور کار است

مسکنی گفت: با توجه به رویکرد صادرات محور تعاونی‌ها برای ایجاد زیرساخت‌ها تلاش می‌کنیم.

مهدی مسکنی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان سفر به استان مرکزی و بازدید از واحد تعاونی تولیدی شهرستان زرندیه با تاکید بر تقویت تعاونی‌ها مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

انجام ریل گذاری‌های جدید در زنجیره تولید، تامین و توزیع در حوزه تعاونی‌ها در دستور کار است و با توجه به رویکرد صادرات محور تعاونی‌ها تلاش‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل بار در حوزه‌های جاده ای، ریلی و هوایی در دستور کار قرار دارد.

تعاون در سنوات گذشته از کارگروه‌های مختلفی مانند مسکن و تنظیم بازار و حتی سهام عدالت حذف شده بود، اما با اهتمام دولت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اکنون این فرصت‌ها دوباره احیا شده اند.

رویه دولت بر تقویت نقش تعاونی‌ها در تصمیم گیری‌های کلی و ملی بسیار مهم و مبتنی است؛ جایگاه تعاون در سال‌های گذشته از ماهیت خود تا حد زیادی دور شد و ما تلاش می‌کنیم این جایگاه‌ها را دوباره احیا کنیم.

تقویت نقش تعاونی‌های مرزنشینان در داد و ستد‌های بین المللی در دستور کار دولت

ایفای نقش از سوی تعاونی‌های مرزنشینان در داد و ستد‌های بین المللی مورد تاکید است و در این راستا با مکاتباتی که با نهاد‌های تصمیم گیر و حوزه اقتصادی وزارت امور خارجه داشتیم در پی تحقق این اهداف هستیم.

استفاده از روش‌های نوین برای انجام داد و ستد‌های تجاری و ری- برندینگ (بازطراحی)برای تقویت فعالیت تعاونی‌های مرزنشینان در دستور کار دولت است.

به همین منظور کارگروهی در وزارتخانه تشکیل شده است تا با کمک اعضاء و مدیران تعاونی‌های مرزی نسبت به اجرایی کردن اهداف مذکور مبادرت شود.

استان مرکزی قطب تولید و صنعت کشور محسوب می‌شود و باید بخش تعاون هم سهم قابل توجهی از تولید و اشتغالزایی را داشته باشد.

از آنجا که تعداد زیادی از تعاونی‌ها در شهرستان‌های زرندیه و ساوه فعالیت دارند و همچنین در راستای تحقق شعار امسال که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، برای بررسی شرایط و مشکلات آن‌ها و اتخاذ تصمیمات لازم در این منطقه حضور یافتم.

مسکنی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به استان مرکزی از شرکت نوید کاران برتر در شهرصنعتی پرندک -شهرستان زرندیه در شهرک صنعتی پرندک واقع در شهرستان زرندیه دیدن کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.