در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سویه های جدید کرونا توسط وزارت بهداشت رصد می‌شوند

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: بروز پیک سویه‌های جدید در کشور بستگی به ایمنی گریزی این جهش‌های جدید دارد.

ابراهیم قادری گفت: وزارت بهداشت در حد توان سویه های جدید کرونا را رصد می کند. نمونه ها جهت شناسایی سویه جدید مورد آزمایش و ارزیابی قرار می گیرند. سویه های جدید که ترکیبی است فعلا در کشور شناسایی نشده اند.

به گفته قادری بروز پیک سویه های جدید در کشور مشخص نیست و بستگی به ایمنی گریزی این جهش های جدید دارد. باید اثر بخشی واکسن ها بر روی سویه های جدید بررسی شود. تمام سازمان ها و متولیان باید خودشان را در برابر مقابله با بیماری کرونا مسئول بدانند و بر روی سیستم بهداشتی باید سرمایه گذاری بیشتری شود.

او گفت: وزیر بهداشت پیگیر تامین اعتبارات لازم است. معتقدم که باید برنامه ریزی خوبی برای ده روز آخر ماه رمضان و تعطیلات پشت سر هم عید فطر و حتی تابستان داشته باشیم. همه این موارد بستگی به در دسترس بودن تست ها دارد و این که سیستم بهداشتی کشور در سطح فعال باشد.

در ایام عید ویروس امیکرون در گردش بوده؛ اما در این ایام افراد به مراکز بهداشتی مراجعه نکرده اند و بعد از تعطیلات مبتلایان به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و همین موضوع احتمالا سبب بالا رفتن آمار بیماران شده است.


بیشتر بخوانید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یا علی
۰۶:۰۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ول کن سویه های کرونا رو بچسب به سویه ها وسونامیهای گرانی دولت.
Iran (Islamic Republic of)
علی کریمی مالک آبادی
۱۶:۲۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
خواهش میکنم به گوش مسئولین محترم برسونید که وضعیت خوابگاها برای این شرایط کرونایی اصلا مناسب نیستند تا دیر نشده حداقل این ترم رو مجازی کنید.. این خواسته ی خیلی از دانشجوهای کشوره.. ممنون میشیم اگه به اطلاع مسئولین مربوطه برسونید.تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
خداشاهده دوره روحانی باز بهتر بود هنوز مونده گندش دربیاد
Iran (Islamic Republic of)
مدارا
۱۳:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
بابا بخدا ما خیلی مردم جو گیری شدیم با این روپوش گذاشتن مسئولان بر مسایل، دیگه بدتر...هیچ آماری دیگه قرار نیست اعلام بشه..
هیچ خبری نیست گل و بلبل،،، ما که خوبیم شما چطور،؟
این دوماه مونده به تابستون رو از حضوری کردن دانش آموزان و دانشجویان و خوابگاهها خودداری میکردین تا برسه به تابستون ،لااقل بچه از سال بعد اول مهر برن مدرسه، مریضی داره میچرخه تو کشور!!! مناطق گرمسیر مثله بوشهر و خوزستان که گرما زودتر شروع میشه و کولر روشن میشه همه مرتب درگیرن،وحشتناکه!!
سیاست دولت شده همه گیری!! به چه قیمتی؟؟
رییس ستاد کرونا میگه از کشورهای اروپایی که محدودیت ها رو کم کردن و از ماسک استفاده کمتر میکنن به این جمع بندی رسیدیم که ماهم همین کار کنیم(مصاحبه دوشب پیش)
آقایون شما از کشورهای خارجی همین چیزا که به نفع خودتون هست فقط تقلید میکنید؟؟؟کاش کمی هم مثله اونا که خودتون میشناسید رفاه و اقتصاد و زندگی ازشون تقلید میکردین!و برا مردم ارمغان می اوردین!!
بچه از مدرسه اومده ۲ هفته هست هر روز داره عطسه میکنه!! وای چه شود دانشجوهای بی گناه تو خوابگاهها!!
خدایی اینا مثه مردم بچه هاشون تو شرایط این چنینی نیستن...خدایا به فریاد برس....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
کجا رصد میشه من یکنوع کرونا گرفتم عجیبا غریبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
اشتباها بجای کلمه منتشر ننوشتید رصد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
دوز چهارم را برای همه شروع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
همون واکسنی که هیچ غلطی نمیکند را میگویید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
تابستان مدارس تعطیله نیازی به کنترل شما نیست کاری که شما می کنید از پول بیت المال واکسن میخرید و به مردم تزریق، دیگه چه کاری کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
تازه آمارشون هم شفاف نیست معلوم نیست با چه قیمتی قیمت واکسن وارد میکنن و چقدر گیر مافیا میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
وزارت بهداشت دستور بده به وزیر آموزش وپرورش مدارس رو هر چه سریعتر غیرحضوری کنن بچه ی من دو روز رفت مدرسه سریع مریض شد به کل خونواده هم داد مریضی رو الان دوهفته نمیره مدرسه از درس به کلی جا مونده انصاف نیست هم با جون مردم بازی کردن هم با روح وروانشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
ووووه
رصد؟
ایول دارید.
آخرین اخبار