تزریق ۹ میلیون دوز واکسن کرونا در فارس

مدیرکل پدافند غیر عامل فارس و دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: تاکنون در استان فارس ۹ میلیون و ۲۷ هزار و ۴۸۰ دوز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال تزریق شده است.

محمد جباریان گفت: از این تعداد ۹۵ درصد مربوط به دوز اول، ۹۰ درصد مربوط به دوز دوم و ۵۶ درصد مربوط به  دوز سوم است.

دو شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی

او با اشاره به اینکه از مجموع ۳۶ شهرستان استان، ۲ شهرستان سرچهان و خنج در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند گفت: علاوه بر این پنج شهرستان فسا، نی ریز، بوانات، رستم و بیضا نیز در وضعیت نارنجی و ۲۹ شهرستان دیگر استان از جمله شیراز در وضعیت زرد قرار دارند.

جباریان گفت: توصیه ما بر تزریق واکسن، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک است که انتظار می رود از سوی شهروندان جدی گرفته شود.

 مدیرکل پدافند غیر عامل فارس و دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در اواسط فروردین ماه امسال تعداد شهرستان های قرمز استان یک شهرستان بود و سه شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار داشتند اما امروز تعداد شهرستان های قرمز به عدد ۲ رسیده و هیچ شهرستان آبی نیز در استان نداریم.

جباریان گفت: عادی انگاری شرایط و بی توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل ها موجب می‌شود شرایط سخت تر و روند شیوع کرونا شتاب گیرد، بنابراین از شهروندان تقاضا داریم که در رعایت دستورالعمل های بهداشتی جدیت داشته باشند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار