صنایع دانش‌بنیان بهترین راهکار برای جبران عقب‌ماندگی اقتصاد اردبیل

استاندار اردبیل گفت: اقتصاد استان دچار عقب‌ماندگی بوده که برای خروج از این عقب‌ماندگی‌ها، توجه به صنایع دانش‌بنیان بهترین راهکار است.

سیدحامد عاملی گفت: فعال‌سازی رویداد‌های استارت‌آپی با مشارکت اتاق بازرگانی و پارک علم‌وفناوری برای رفع مشکلات بخش خصوصی اهمیت داشته و با تقویت این ایده‌ها به تعداد حداقل ۵ رویداد استارت‌آپی برای مجموعه واحد‌های تولیدی، می‌توان بعضی از مشکلات بخش خصوصی را حل کرد و برای حل سایر مشکلات این بخش نیز از خرد جمعی شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کرد.

استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت:با توجه به شعار سال‌جاری و تاکید بر تولید دانش‌بنیان از سوی مقام معظم رهبری، راه‌اندازی کار‌های جدید و دانش‌بنیان در استان اردبیل گامی برای ایجاد اشتغال نو و حفظ منابع انسانی دانش‌پایه و با استعداد است.

عاملی می‌گوید: برای توزیع منابع جهت تأمین زیرساخت رشد دانش‌بنیان‌ها برنامه‌ریزی لازم انجام و راهبرد‌هایی تدوین می‌شود که اجرای کارخانه نوآوری برای استقرار دانش‌بنیان‌ها و اختصاص ۷۰ هکتار زمین برای شهرک فناوری استان اردبیل از جمله اقدامات در این راستا است.

او گفت: ایجاد شهرک فناوری در دانش‌پایه شدن صنعت استان اردبیل موثر و لازم است و اتاق بازرگانی نیاز‌های فناورانه بخش خصوصی را احصا کرده و مقدمه این دانش‌پایه شدن صنعت فراهم شود.

استاندار اردبیل می‌گوید: توجه به دانش‌بنیان‌ها و اولویت قرار دادن این شرکت‌ها در مناقصه‌ها دارای اهمیت بوده که باید این موضوع در شورای فنی استان اردبیل مطرح شود.

عاملی گفت: در سال گذشته برای تسهیل در صدور مجوز‌ها و بهبود فضای کسب‌وکار استان اردبیل گام‌هایی برداشته شد که تدوین مجموعه اقداماتی برای تسهیل روند استعلامات و بهبود فضای کسب‌و‌کار استان، در این راستا انجام یافته است.

او گفت: در سال‌های گذشته در حوزه تولید و کسب‌وکار چندین استعلام انجام می‌شد که هم‌اکنون این موضوع ادغام و به‌صورت یک‌جا انجام می‌شود و هم‌چنین اصلاح روند‌ها در حوزه تأمین اجتماعی در سال گذشته از دیگر اقدامات انجام‌یافته در راستای بهبود فضای کسب‌وکار است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.