تشکیل اتحادیه کارگری مطالبه کارکنان اپل

کارمندان شعبه نیویورک اپل استور با جمع آوری امضا، به دنبال تشکیل اتحادیه هستند.

طبق جدیدترین گزارش ها، کارمندان فروشگاه Grand Central Terminal نیویورک اپل در حال جمع‌آوری امضا برای تشکیل اتحادیه کارگری هستند. سازمان دهندگان این رویداد کارت‌هایی را برای امضا میان کارمندان این فروشگاه پخش کردند تا از علاقه آن‌ها به تشکیل چنین اتحادیه‌ای آگاه شوند.

گفته می‌شود اگر حداقل ۳۰ درصد از کارمندان این شعبه اپل این کارت‌ها را امضا کنند، هیئت ملی روابط کار آمریکا (NLRB) درخواست کارکنان این فروشگاه را برای تشکیل اتحادیه بررسی خواهد کرد.

شایان ذکر است که تاکنون هیچ یک از فروشگاه‌های اپل موفق به تشکیل اتحادیه نشده‌اند.

ماه گذشته تعدادی از شعبه‌های دیگر اپل نیز تصمیم به تشکیل اتحادیه گرفته بودند. برخی از کارمندان این شعبه‌ها می‌گویند که در شرایط سختی به سر می‌برند و نرخ دستمزد آن‌ها با تورم همخوانی ندارد. به گفته واشنگتن پست، حداقل سه شعبه دیگر در مناطق مختلف آمریکا به دنبال تشکیل اتحادیه کارگری هستند.

کارکنان اپل

شرکت اپل اوایل سال جاری میلادی، به دنبال شکایت‌ها به دلیل دستمزد پایین، مزایای کارمندان پاره‌وقت و تمام‌وقت خود را افزایش داد.

آمازون نیز یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ آمریکا است که شدیداً با چنین مسائلی دست و پنجه نرم می‌کند. گفته می‌شود این شرکت در سال گذشته ۴.۳ میلیون دلار را به مشاوران ضد اتحادیه پرداخته تا از تشکیل اتحادیه توسط کارگران جلوگیری کند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار