استقرار ۲ هزار کسب‌وکار دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا پایان سال ۱۴۰۱، بیش از ۲ هزار کسب‌وکار دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر شوند.

سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران گفت: برنامه داریم تا زمین‌ها و املاکی را که در اختیار دانشگاه تهران هستند، عمدتاً در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان و استقرار دانش‌بنیان‌ها به کار بگیریم تا بتوانیم تحقق برنامه‌ریزی‌های انجام شده را در عرصه عمل هم شاهد باشیم.

به گفته وی ترکیب دوره جدید شورای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران متشکل از نخبگان علم و فناوری دانشگاه و کارآفرینان موفق در عرصه ملی است.

او گفت: در دوره جدید مدیریت دانشگاه تهران، شعار محوری «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی» به عنوان رویکرد استراتژیک دانشگاه مورد توجه قرار گرفته و کلیدواژه محوری و کلیدی این شعار، دانشگاه کارآفرین است.

مقیمی به اعمال تغییرات ساختاری در دانشگاه تهران طی شش ماه دوم سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: این تغییرات ساختاری بر اساس رویکرد استراتژیک دانشگاه انجام شدند. یکی از دغدغه‌های همیشگی دانشگاه، برقراری ارتباط ارگانیکی بوده که لازم است بین پارک علم و فناوری، معاونت پژوهش و فناوری و واحد‌های مختلف دانشگاه وجود داشته باشد.

هدف از این تغییر ساختار، برقراری ارتباط ارگانیک بین فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، تجاری‌سازی یتافته‌های تحقیقاتی و تبدیل آن‌ها به کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان است.

او با اشاره به تعیین ۳ ناحیه نوآوری از میدان انقلاب اسلامی تا بالاتر از بزرگراه همت، گفت: به زودی شاهد نهضت ایجاد کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان در دانشگاه تهران خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
تنها شرکتهایی که میتونن تو تهران باشن دانش بنیانان
آخرین اخبار