عبداللهی خبر داد؛

خطر فرونشست زمین در ۲۲ روستای فارس

مدیرکل بحران استانداری فارس گفت: ۲۲ روستای فارس در مبحث فرونشست زمین در معرض خطر شناسایی شده است.

خلیل عبداللهی در نشست مدیران پاسخگو که با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس برگزار شد، گفت: سازمان مدیریت بحران در حوزه پیشگیری و مواقع بحران در خدمت مردم است و فارس به عنوان یک استان گسترده کمابیش دچار بحران می‌شود.

مدیرکل بحران استانداری فارس گفت: بیشترین انرژی مدیریت بحران در استان پارسال در حوزه سیل بود و در روز‌های اول سیل دیماه حدود ۴۰۰ خانوار را سریعا در چادر‌ها اسکان دهیم و ظرف ۱۰ روز اعتبارات لازم را مصوب کردیم و اعتبارات سیل نقدی بوده که در خدمت دستگاه‌ها قرار گرفته است.

او گفت: اعتبارات بلاعوض و هزینه بلاعوض اجاره خانه برای مستقر شدگان در چادر‌ها ارائه شده است و ۵۴۰ میلیارد تومان برای دستگاه‌های اجرایی، ۱۵۴ میلیارد تومان وام با بازپرداخت ۱۵ ساله و حدود یک هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی با سود چهار درصد ارایه شده است.

عبداللهی گفت: پارسال شاهد کاهش ۱۰۷ موردی آتش سوزی در استان بودیم و واگذاری مراتع به آموزش، ارائه آموزش در حوزه آتش سوزی و ... مورد توجه بوده است.

او گفت: ۲۲ روستای فارس در مبحث فرونشست زمین به عنوان در معرض خطر شناسایی شده است و ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هکتار اراضی ملی در استان داریم و تعداد قرق بانان را امسال افزایش خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.