یک هزار و ۵۶۹ کودک دارابی در انتظار حمایت هستند

در ایام رمضان، مردم داراب کمک به ایتام را فراموش نکردند و گروه های مردمی و کمیته امداد شهرستان یاری‌گر آن ها شدند.

در هر گوشه و کنار شهر سفره‌های ضیافت افطاری بر پاست. فضای مجازی آکنده از پیام‌های گروههای جهادی برای مشارکت مردم در امر حسنه دستگیری از نیازمندان است.

بر پایی سفره‌های ساده افطاری با تبعیت از سیره کریمانه امام حسن مجتبی (ع) در شب شهادت پدر بزرگوار این امام مهربان، حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در شهر داراب که منتسب به کریم اهل بیت است، با شور و شوق برپا است و یتیم‌نوازی برای همگان مشق می‌شود.

همزمان با ایام شهادت امیرمومنان علی علیه السلام شهرستان داراب میزبان آنانی بود که با وجود تنگدستی در جهاد نفس شرکت کرده و با روزه‌داری، ایمان خود را تقویت می‌کنند.

همسفره با ایتام

کمیته امداد داراب براساس سنت همه ساله خود در این شب با برکت در یک محفل صمیمانه سفره کریمانه و احسان برای ۳ هزار نفر از ایتام و محرومان شهرستان داراب پهن کرد تا این سفره که از مهربانی و عطوفت نسبت به زنان، کودکان و نوجوانان یتیم لبریز شده است، پلی برای افزایش سخاوتمندی نیکوکاران باشد.

در مراسم ۲۱۱ یتیم به همراه خانواده‌هایشان با حضور حجت الاسلام خسروی امام جمعه داراب، فرهاد سعدی معاون‌استاندار و فرماندار ویژه داراب بر سر سفره افطار نشستند تا همه با هم همسفره ایتام شده و در اجر و پاداش این کار خیر شریک باشند.

برپایی سنت حسنه اطعام ایتام با گستراندن سفره‌های نیکوکاری بارها مورد تاکید قرار گرفته و کسانی که توفیق خدمت به روزه داران پیدا کنند.

 اجری فراوان منظور شده است‌. در کنار برپایی سفره‌های ضیافت افطاری اکرام ایتام از سوی کمیته امداد، خیران نیک اندیش در اقدامی خداپسندانه حمایت خود را از فرزان یتیم و کسانی که پدرانشان به دلیل بیماری‌های صعب العلاج در بستر هستند، اعلام می‌کنند.

برپایی موکب محسنین با هدف حامی یابی برای اولین بار در داراب

یاسر نظریان رئیس کمیته امداد داراب گفت: اکرام ایتام و محسنین دو طرح مهم کمیته امداد بود که کمیته امداد  داراب برای اولین بار  در شب های قدر موکب محسنین  در جوار قبور مطهر شهدای گمنام این شهرستان برپا شد.

او گفت: پایگاه‌های ایتام اکرام شهرستان داراب در شب های قدر فعال هستند و خیران می‌توانند با مراجعه به این پایگاه‌ها و پرداخت ماهانه حداقل ۱۰ هزار تومان یک فرزند در طرح ایتام ومحسنین را تحت پوشش حمایت خود قرار دهند.

۵۸۵ یتیم در داراب وجود دارد

نظریان گفت: فرزندان طرح محسنین کمیته امداد امام خمینی فرزندانی هستند که پدر آن ها در قید حیات است اما به دلایل مختلفی از جمله بیماری صعب‌العلاج و یا از کار افتادگی قادر به تامین معیشت خانواده و فرزندان خود نیستند.

رئیس کمیته امداد داراب گفت: به دنبال این هستیم که با کمک‌های مردمی ۹۸۵ کودک طرح محسنین در داراب مورد حمایت قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر سه هزار ۲۶۸ نفر حامی طرح اکرام ایتام و محسنین هستند گفت: حمایت از  قشر ضعیف جامعه تنها با حمایت‌های دولتی امکان‌پذیر نیست و حمایت‌های مردمی نیز لازم است.

نظریان گفت: درخواست ما این است که کسانیکه در جامعه از  وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند دست نیازمندان را بگیرند و آن ها را تحت پوشش خود قرار دهند.

فعالیت پایگاه ثابت کمیته امداد تا پایان ماه مبارک رمضان در داراب

رئیس کمیته امداد داراب گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا شب بیست ویکم ۲۲ هزار پرس غذای گرم میان ایتام و  خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد داراب در سفره‌های افطار اطعام داده شدند. 

او با اشاره به فعالیت ۵ پایگاه ثابت کمیته امداد امام خمینی تا پایان ماه مبارک رمضان در شهرستان داراب برای جذب کمک‌های مردمی در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین گفت: در هفته ایتام و اکرام و در طول این ماه مبارک نسبت به توزیع سبدهای غذایی بین خانوارهای نیازمند در سطح شهرستان داراب نیز اقدام شده است.

 در این مراسم گروه یاوران آدینه داراب فعالیت جدی داشت و نشان داد همواره پای کار کمک به محرومان و انجام کار خیر است.

شهرستان داراب ۱۰ هزار و ۳۱ نفر مددجوی تحت پوشش کمیته امداد دارد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.