ممنوع بودن دریافت چک سفید امضاء از کارگران

سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوع بودن دریافت چک سفید امضاء از کارگران توسط کارفرما گفت : سالانه ۳۰۰۰ نفر در استان کرمانشاه از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

مختار احمدی با اشاره به اینکه نیروی انسانی مهمترین عامل شناخته شده در سطح سازمانی و شرکت‌ها است و اصلی‌ترین رسالت وزارت تعاون صیانت از نیروی کار است گفت : شورای عالی کار در اسفند پارسال برای حداقل دستمزد ۵۷ درصد افزایش اعمال کرد و به همین دلیل براساس اصل سه جانبه گرایی نشست و تعاملی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برگزار شده و تعامل خوبی بین این دو گروه وجود دارد.

به گفته سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه دو مؤلفه نرخ تورم و سبد معیشت خانوار در تعیین حداقل دستمزد مؤثر است دولت بسته تشویقی تدوین کرده و در صورت ابلاغ در جهت حمایت از کارفرمایان اجرا می‌شود و با افزایش دستمزد‌ها در استان کرمانشاه کمترین تعدیل نیرو گزارش شده است.

براساس نامگذاری سال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین برنامه‌های خوبی تدوین شده و پارک علم و فناوری به عنوان دبیر ستاد تولید دانش‌بنیان فعالیت می‌کند و کارگران نخبه می‌توانند برای توسعه ایده خود به پارک علم و فناوری مراجعه کنند.

بازرسان با بازرسی از واحد‌ها اجرای صحیح قانون کار و حوادث ناشی از کار را رصد می‌کنند اداره روابط کار به شکایات و اختلافات بین کارگر و کارفرما رسیدگی می‌کند.

شرکت‌های خدماتی هر سال باید تأیید صلاحیت را دریافت کنند و عملکرد پارسال هر شرکت بررسی می‌شود و در صورت عدم رعایت حق کارگر رد صلاحیت می‌شود.

بازرسان به عنوان بازوان توانمند در حمایت از قشر کارگر فعالیت می‌کنند چنانه کارگری به هر دلیلی اخراج شود تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می‌گیرد و سالانه ۳۰۰۰ نفر در استان از مزایای بیمه بیکاری استفاده می‌کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.