نخستین جشنواره «اندیشه‌های ولایت» ویژه دانشجویان غیر ایرانی در همدان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از برگزاری نخستین جشنواره اندیشه‌های ولایت با عنوان پرواز اندیشه‌ها خبر داد.

سردار ظفری گفت: نخستین بار در سطح کشور این جشنواره برای دانشجویان غیر ایرانی با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در راستای کنگره هشت هزار شهید استان همدان برگزار خواهد شد.

او گفت: شناسایی راه‌ها و اتخاذ شیوه‌هایی که بتواند فرهنگ ایثار و شهادت را به شکل ممکن در جامعه مطرح سازد، مسئله‌ای جدی است که باید به آن توجه شود.

ظفری گفت: برگزاری همایش‌ها و مسابقات علمی در ابعاد مختلف فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری نهاد‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها می‌توانند نقش مؤثری در جهت اشاعه و زنده نگه داشتن دستاورد‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ستاد برگزاری اولین جشنواره اندیشه‌های ولایت با عنوان پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار و نهضت ترجمه در استان همدان فعالیت خود را آغاز کرد.

ظفری به اهداف مهم برگزاری جشنواره اندیشه‌های ولایت پرداخت و گفت: یکی از بخش‌های فرهنگ غنی و ناب اسلام، فرهنگ ایثار و شهادت است که شناخت صحیح و کافی ابعاد و اشاعه آن در سطح جامعه علاوه بر ایجاد شرایط و فضای مناسب فردی و اجتماعی بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

او گفت: این مفاهیم قادر هستند تا فضای یک جامعه را تحت تأثیر قرار دهند، ما با هدف اینکه فرهنگ دفاع مقدس را در فرهنگ‌های دیگر کشور‌ها اشاعه دهیم در حوزه نهضت ترجمه برای اولین بار در کشور این جشنواره را راه‌اندازی کردیم.

این مسئول گفت: در این راستا سه کتاب شهید «الکرخ» در رابطه با شهید «احمد روستایی» که به زبان انگلیسی ترجمه شده، کتاب «من رضا هستم» در رابطه با زندگینامه شهید «داریوش (رضا) ساکی» و کتاب «حاج جلال» در وصف زندگینامه شهیدان حاجی بابایی ترجمه و تحت عنوان نهضت ترجمه در اختیار این طیف از دانشجویان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: این آثار ۲۵ اردیبهشت همزمان با سالروز گرامیداشت زبان فارسی رونمایی خواهد شد و اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این دوره از جشنواره به میزبانی شهرستان ملایر در هفتمین روز هفته دفاع مقدس سال جاری برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.