مبتلایان به آسم خفیف هم از اسپری تنفسی استفاده کنند

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تمام افراد دچار آسم، حتی کسانی که علائم خفیف دارند، باید مرتباً از اسپری تنفسی خود به‌عنوان ابزاری برای پیشگیری استفاده کنند.

دکتر راضیه حاجیونی می‌گوید: بیماران به‌هیچ‌وجه اسپری استنشاقی خود را از ترس ابتلا به بیماری کرونا قطع نکنند.

او اعلام کرد که در تحقیقات مشخص شده که مصرف اسپری کورتیکو استروئید به هیچ عنوان احتمال ابتلا به کرونا را در بیماران بالا نمی‌برد.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر چاقی را یکی از عوامل خطر بروز علائم آسم عنوان کرد و گفت: در صورتی که چاق هستید به دنبال راهکار‌هایی برای کاهش وزن بوده و چنانچه وزنی متعادل دارید برای حفظ وزن متناسب خود تلاش کنید.

حاجیونی عنوان کرد که دود اسپند نه تنها تأثیری در پیشگیری از ابتلا به آسم ندارد بلکه دود هرگونه ماده سوختنی می‌تواند سبب تشدید علائم آسم شود.

او  گفت: سرفه‌های طولانی بیش از ۴ هفته، خس‌خس سینه مکرر، تنگی نفس و احساس سنگینی در قفسه سینه از مهم‌ترین علائم ابتلا به بیماری آسم محسوب می‌شوند؛ و در صورت مشاهده این علائم با پزشک خود مشورت کنید.

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیماری آسم را یکی از معضلات اصلی سیستم‌های بهداشت و درمان در بسیاری از کشور‌های جهان از جمله کشور ما دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.