نرخ شیرینی در همدان ۴۰ درصد گران شد

رئیس اتحادیه قنادان همدان گفت: به طور میانگین نرخ انواع شیرینی در این استان ۴۰ درصد افزایش یافت.

محمد ارغوان گفت: در ایام عید نوروز قرار بود نرخنامه جدید به قنادی‌ها ابلاغ شود، اما به منظور کمک به افزایش قدرت خرید مردم، نرخنامه را ابلاغ نکردیم.

او گفت: در ماه مبارک رمضان شیرینی مصرف چندانی ندارد و تقاضا برای زولبیا و بامیه، زیاد است، بنابراین در ابتدای ماه رمضان قیمت جدید زولبیا و بامیه را اعلام کردیم.

رئیس اتحادیه قنادان همدان گفت: در طول سال گذشته، قیمت شیرینی‌ثابت بوده و افزایشی نداشتیم، اکنون هم نرخ شیرینی در همدان زیر قیمت شیرینی در استان‌های دیگر است.

ارغوان از افزایش شدید قیمت مواد اولیه و تولید شیرینی‌خبر داد و گفت: مجبوریم متناسب با هزینه تمام شده تولید، قیمت را هم افزایش دهیم.

او گفت: نرخ آرد از کیلویی ۴ هزار به ۱۶ هزار تومان رسیده،  علاوه بر آن، هزینه‌هایی مانند حقوق و دست مزد کارگران، استادکاران و هزینه‌های جاری افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه قنادان همدان گفت: نرخ شیرینی خشک از کیلویی ۴۵ هزار تومان شروع می‌شود،  قیمت‌ها متناسب با نوع شیرینی متفاوت است.

ارغوان گفت: هرچه قیمت شیرینی گرانتر شود قدرت خرید مردم کاهش یافته و درآمد همکاران ما هم کمتر می‌شود، در دو سال گذشته هم به خاطر شرایط کرونایی، بازار قنادان کساد بوده است.

 

برچسب ها: قنادان ، نرخنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.