آنتونیو گوترش:

جنگ اوکراین به تشدید بحران‌ها در آفریقا دامن زده است

به گفته دبیرکل سازمان ملل متحد جنگ اوکراین، بحران سه گانه انرژی، تغذیه و مسائل مالی را در آفریقا تشدید کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز یکشنبه گفت جنگ اوکراین، بحران سه گانه انرژی، تغذیه و مسائل مالی را در آفریقا تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، گوترش در نشست خبری با «ماکی سال»، رئیس جمهور سنگال اعلام کرد که گروهی جهانی را برای کمک به آژانس‌های سازمان ملل با هدف تلاش برای کاهش اثرات بحران ناشی از جنگ اوکراین به ویژه در آفریقا تشکیل داده است.

دبیرکل سازمان ملل، برقراری جریان ثابت انتقال غذا و انرژی را در بازار‌های آزاد، خواستار شد. وی همچنین تاکید کرد: همه محدودیت‌های غیرضروری در صادرات مواد غذایی باید لغو شوند.

گوترش گفت: هیچ، راه حل واقعی برای برطرف کردن مشکلات امنیت غذایی، به جز بازگشت مجدد تولید کشاورزی اوکراین، تولیدات مواد غذایی از روسیه و بلاروس به بازار‌های جهانی وجود ندارد.

دبیرکل سازمان ملل در خصوص بحران انرژی تاکید کرد کشور‌ها باید با تسریع در روند ارتقای انرژی‌های تجدیدپذیر، (تامین) ذخایر استراتژیک و ذخایر اضافی را برای کشور‌های نیازمند تسهیل کنند و موسسات مالی بین‌المللی باید فوراً ساز و کار‌های کاهش بدهی را با افزایش نقدینگی و همچنین فضای مالی برای کشور‌های در حال توسعه ایجاد کنند.

گوترش در ادامه سفر آفریقایی خود پس از سنگال به کشور‌های نیجر و نیجریه نیز سفر خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار