ورود بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: از زمان آغاز تعطیلات عید فطر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر به این استان وارد شده اند.

ولی جهانی گفت: با هماهنگی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان، در روز‌های اخیر شاهد استقبال گردشگران برای حضور در گیلان هستیم.

به گفته او، بر اساس آمار‌های رسمی اعلامی به ستاد اجرایی خدمات سفر، از زمان آغاز تعطیلات عید فطر (پنج شنبه ۸ اردیبهشت ماه) تعداد بیش از ۳۴۶ هزار دستگاه خودرو به استان گیلان وارد شدند که این عدد رشد چشمگیر ۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: در این مدت یک میلیون و ۷۱۲ هزار و ۶۳۴ نفر از طرق مختلف زمینی و هوایی به استان گیلان وارد شدند و آمار اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت با ضریب اشغال ۸۳ درصدی به ثبت رسیده است.

آقای جهانی می‌گوید: با توجه به استقبال گسترده گردشگران نوروزی برای سفر به استان گیلان و کاهش محدودیت‌های کرونایی و با پیش‌بینی حضور مسافران در ایام تعطیلات عید فطر، از قبل برنامه‌ریزی مدونی برای آمادگی کامل واحد‌های اقامتی و تأسیسات گردشگری گیلان انجام شده بود.

او همچنین از برگزاری جشنواره‌های متنوع و ایجاد جاذبه‌های جدید گردشگری در سطح شهرستان‌های مختلف نسبت به جذب هدفمند گردشگران در آینده خبر داد و گفت: ثبت آمار ۴۸۱ هزار بازدید از بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری نشان‌دهنده استقبال مسافران و گردشگران وارد شده به استان گیلان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.