ایجاد پاتوق‌های محله در اسلام آباد

مدیر منطقه یک شهرداری کرج گفت: با هدف توسعه خدمت رسانی در محلات کم برخوردار پاتوق‌های محله‌ای جایگزین فضا‌های بی دفاع شهری در محله اسلام آبادشد.

آقای گروسی گفت: بازدید‌هایی جهت رصد معضلات و رفع آن‌ها در این محلات برنامه ریزی شد و طبق کارشناسی‌های صورت گرفته، اجرای اقداماتی در دستور کار قرار گرفت.

او می گوید: یکی از محلات مورد بازدید، محله اسلام آباد بود، بافت قدیمی محله و تخریب جزئی حاصل از حفاری‌های صورت گرفته در معابر فرعی آن که دارای شیب تندی نیز هستند، شهروندان را در فصول بارش برف و یخبندان با مشکل مواجه کرده بود.

مدیر منطقه یک شهرداری کرج گفت: بر همین اساس نیاز به اجرای پله‌گذاری در معابر فرعی شیب دار اسلام آباد، احساس و این مهم محقق شد.

به گفته گروسی با توجه به نیاز محله اسلام آباد به جدول‌گذاری، هزار و ۹۳۰ متر جدول‌گذاری در این محله و ۷۹۶ متر جدول‌گذاری نیز در دیگر محلات منطقه اجرایی شد.

مدیر منطقه یک شهرداری کرج گفت: این عملیات با دو هزار و ۵۵۰ تن آسفالت به متراژ ۳۳ هزار و ۷۸۶ متر در سطح منطقه اجرایی شد که ۱۱ هزار و ۶۵۰ متر از آن در محله اسلام آباد محقق شده است.

او گفت: طرح پاتوق محله به‌منظور بالا بردن سطح سلامت جسمی و روحی ساکنان محل و افزایش رضایتمندی اهالی و تبدیل زمین‌های بی‌دفاع شهری به مراکز موردنیاز شهروندان اجرا شده است.

گروسی  می گوید: در این پاتوق‌ها ضمن اجرای طرح‌های عمرانی و زیرسازی، با ایجاد فضای سبز، نصب نیمکت و ایجاد باکس گل محیطی مناسب برای استفاده شهروندان فراهم‌شده.

به گفته مدیر منطقه یک شهرداری کرج  اقدامات خوبی برای زیباسازی منظر شهری، توسعه پاتوق‌های محلی در مناطق به‌ویژه محله‌های کم برخوردار در حال انجام است که علاوه بر تقویت هویت محلی، نقش مؤثری در افزایش سلامت عمومی شهروندان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.