معاون وزیر علوم:

ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش ضروری است

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حرکت دانشگاه‌های کشور به سمت ماموریت‌گرایی در حوزه پژوهش با توجه به موقعیت سیاسی و جغرافیایی آنها، ضروری است.

پیمان صالحی، امروز در نشست شورای پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی در دنیا علاوه بر وظایف ذاتی خود، می‌کوشند باتوجه به موقعیت جغرافیایی، سیاسی و منطقه‌ای که دارند، اولویت‌هایی را نیز برای ارائه خدمات منطقه‌ای بر عهده گیرند.

به گفته او هنوز ضریب تجاری‌سازی یافته‌های علمی و فناوری ما به حد استاندارد دنیا نرسیده است ونامگذاری امسال به نام سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین"، فرصت مناسبی برای کوتاه شدن فاصله یافته‌های علمی با تجاری‌سازی است.

ابلاغیه‌ای از سوی وزیر کشور به استانداران صادر شده است تا دبیرخانه‌ای در استان‌ها با محوریت استانداران بمنظور تحقق شعار سال و مشخص شدن مأموریت دانشگاه‌ها تشکیل شود.

از این طریق، اقدامات لازم برای جلب پشتیبانی‌های ویژه از طرف وزارت علوم یا دستگاه‌های اجرایی دیگر، در همه حوزه‌های فعال دانشگاهی انجام می‌شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:در سال‌های اخیر حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم در دانشگاه صنعتی اصفهان شروع شده است، گفت: مجاورت این دانشگاه با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان باعث رشد مراکز نوآوری و رشد فناوری در آن شده است.

نشست شورای پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه گزارشی از دستاورد‌ها و برنامه‌های پژوهشی این دانشگاه برگزار شد.

توجه ویژه حوزه معاونت پژوهشی به افزایش جذب دانشجویان پسادکترا، نمایه‌سازی نشریات علمی، ارزیابی، پالایش انجمن‌های علمی، تقویت هیات مُمیزه دانشگاه‌ها با افراد مُتخصص در حوزه دانش‌بنیان، تمدید عضویت سالانه دانشگاه‌ها در مراکز علمی بین‌المللی و تقویت شبکه علمی آزمایشگاه‌ها از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی، یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.