کشف و ضبط بیش از ۶۴ تن فرآورده خام دامی فاسد در کردستان

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با پایان عملیات طرح تشدید کنترل و نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ویژه ماه مبارک رمضان در استان، ۶۴ هزار و ۳۵۱ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.

مجتبی ورمقانی گفت:در طول ماه مبارک رمضان تعداد هفت هزار و ۳۱۱ راس دام سبک و سه هزار و ۲۰۱ راس دام سنگین در کشتارگاه‌های دام استان زیر نظر کارشناس بهداشت گوشت دامپزشکی قبل و بعد از کشتار مورد بازرسی قرار گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در ماه رمضان تعداد ۲ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۷۶ قطعه طیور در کشتارگاه‌های دام کشتار و پس از بازرسی مسئولان فنی بهداشتی کشتارگاه‌ها که از سوی اداره کل دامپزشکی در آنجا مقیم و مستقر هستند، بعد از شناسایی، تشخیص و ضبط بیش از ۴۹ تن و ۷۰ کیلو گرم طیور عفونی و بیمار، روانه بازار مصرف شد.

به گفته او در اجرای این طرح ۱۵ هزار و ۴۳۰ مورد بازدید از مراکز یاد شده همچون کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده‌های خام دامی، مراکز قطعه بندی و بسته بندی فرآورده ها، رستوران ها، اماکن تهیه غذای آماده و قصابی به عمل آمد و ۱۵ هزار و ۲۸۱ کیلوگرم انواع فرآورده غیر قابل مصرف و فاسد جمع آوری و ضبط و در همین راستا برای ۶۸ مرکز پرونده ارجاع به مراجع قضایی تنظیم شد.

ورمقانی گفت: این در حالی است که در صورت عدم نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی، مصرف این حجم از فرآورده‌های غیر بهداشتی موجب ایجاد معضلات و مشکلات بهداشتی عدیده می‌شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت:این طرح با استفاده از توان ۹۲ نفر از نیرو‌های دولتی در قالب ۳۳ اکیپ بازرسی از شهرستان‌ها و اداره کل با هدف تامین فرآورده‌های خام دامی بهداشتی، سالم و با کیفیت برای شهروندان بصورت شبانه روزی در سراسر استان با موفقیت اجرا شد.

گفتنی است؛طرح تشدید کنترل و نظارت بر مراکز عرضه ویژه نوروز ۱۴۰۱ نیز قبل از طرح تشدید رمضان به مدت یک ماه در استان کردستان اجرا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.