تاکید رئیس جمهور روسیه بر ریشه کن شدن نئونازیسم در «روز پیروزی»

پوتین: باید برای پیشگیری از «وحشت یک جنگ جهانی» دیگر تلاش کنیم +فیلم و تصاویر

ولادیمیر پوتین در پیام‌های تبریک برای سران شماری از کشور‌ها همزمان با «روز پیروزی» بر ضرورت ریشه کن شدن نئونازیسم تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه در پیام‌های تبریک برای سران شماری از کشور‌ها بر ضرورت ریشه کن شدن نئونازیسم مانند شکست نازیسم در جنگ ملی بزرگ تاکید و درباره پیروزی در مبارزه با این ایدئولوژی ابراز اطمینان کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر ضرورت جلوگیری از احیای نازیسم که رنج‌های زیادی برای ملت‌های متعدد به وجود آورده است تاکید کرد. وی در پیام تبریک برای سران جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک به مناسبت روز پیروزی ابراز اطمینان کرد که بر نازیسم پیروز می‌شوند. پوتین تاکید کرد نیرو‌های روسیه و نظامیان دونباس مثل پدران خود در دوران جنگ ملی بزرگ، دوشادوش یکدیگر مبارزه می‌کنند تا سرزمین خود را از نازیسم نجات دهند.

رئیس جمهور روسیه به مناسبت روز پیروزی و هفتاد و هفتمین سالگرد جنگ ملی بزرگ پیام‌هایی برای شماری از سران جمهوری‌های سابق اتحاد جماهیر شوروی و ملت‌های گرجستان و اوکراین ارسال کرد. پوتین در این پیام‌ها بر ضرورت جلوگیری از بازگشت نازیسم که رنج‌های زیادی برای بسیاری از ملت‌های منطقه به وجود آورده است تاکید کرد. رئیس جمهور روسیه بر ضرورت روشن شدن حقایق و آنچه در جنگ ملی بزرگ روی داده است و ثبت و ضبط این حقایق برای نسل‌های آینده و جلوگیری از تحریف این حقایق تاکید کرد.

در ادامه گزارش آمده است: پوتین در پیام‌های تبریک برای سران جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک تاکید کرد، نیرو‌های روسیه در کنار نیرو‌های این دو جمهوری برای پیروزی بر نئونازیسم مبارزه می‌کنند و همانگونه که این پیروزی در جنگ ملی بزرگ اتفاق افتاد در این جنگ نیز اتفاق خواهد افتاد. وی پیام‌های مشابهی نیز برای سران دیگر کشور‌ها از جمله بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان، مولداوی و ارمنستان ارسال کرد.

پوتین پیام‌هایی نیز برای کهنه سربازان در اوکراین ارسال و تاکید کرد نباید به میراث خواران ایدئولوژی نازیسم و شکست خوردگان در جنگ ملی بزرگ اجازه انتقامجویی داده شود.

رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو

رئیس جمهور روسیه امروز در مراسم رژه «روز پیروزی» که در میدان سرخ مسکو برگزار شد، حضور یافت. در این مراسم گروهی از فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی نیز حضور داشتند. گفته می‌شود ۱۱ هزار سرباز در هفتاد و هفتمین سالگرد رژه روز پیروزی شرکت کردند.

پوتین در این مراسم گفت باید یاد و خاطر کسانی که بر نازی ها پیروز شدند را گرامی بداریم. رئیس جمهور روسیه این سخنان را در مراسم سالروز پیروزی شوروی سابق بر نازی‌های آلمان در جنگ جهانی دوم مطرح کرد که در میدان سرخ مسکو در حال برگزاری بود.

وی خطاب به نیروهای نظامی کشورش گفت: شما امروز برای دنباس و برای ملت روسیه در حال نبرد هستید. برای پیشگیری از «وحشت (وقوع دوباره) یک جنگ جهانی» باید همه تلاش خود را به کار بندیم.

پوتین مبارزه با نئونازی ها را امری مهم خواند که چاره ای جز آن وجود ندارد. وی اعلام کرد عملیات نظامی ویژه مورد نیاز بود و اقدامات به موقع انجام شد. این تنها تصمیم درست بود. رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در مراسم جشن سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، اعلام کرد روسیه با یک « تهدید کاملا غیر قابل قبول » مواجه شده است و ارتش روسیه در اوکراین، از « میهن » دفاع می کند.

 
او گفت: باید میراث مبارزه با نازی‌ها را زنده نگه داریم تا اتفاقات مشابه آن روز‌ها تکرار نشود. آن‌ها (نازی ها) برای حمله به دنباس و کریمه آماده می‌شدند و قصد داشتند به سلاح هسته‌ای مجهز شوند. تهدید و خطر نازی‌ها هر روز افزایش می‌یافت و ما راه حل‌هایی برای رفع مشکل ارائه کردیم. ما هموطنان خود را رها نمی‌کنیم.
 
وی پیروزی بر نازی‌ها را پیروزی همه خواند و از همه کسانی که در مبارزه با نازی‌ها مشارکت داشتند قدردانی کرد. پوتین افزود: ما غربی‌ها را به گفتگو فراخواندیم، اما توجهی به آن نشد. کشور‌های عضو ناتو تمایلی به شنیدن سخنان ما نداشتند.
 
رژه ارتش روسیه
ارتش روسیه
رژه در میدان سرخ
رژه ارتش
تانک روسی
سامانه موشکی
میدان سرخ مسکو
پوتین در میدان سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
دمت گرم پوتین، ایران باید ازین موقعیت پیش امده برای رشد استفاده کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
با بمب هیدروژنی اوکراین رو صاف کن تا دیگه کسی جرات نکنه ابزار فتنه گری آمریکا بشه
آخرین اخبار