روسیه: درحال توسعه نسل جدیدی از موشک‌های مافوق صوت هستیم

معاون نخست‌وزیر روسیه از گسترش و آزمایش نسل جدیدی از موشک‌های مافوق صوت در این کشور خبر داد.

یوری بوریسوف، امروز دوشنبه اعلام کرد که مسکو موشک‌ها و مهمات مدرن با دقت بالا برای تکمیل عملیات نظامی در اوکراین دارد.

بوریسوف در مصاحبه با خبرگزاری اینترفاکس گفت: روسیه در حال حاضر روی توسعه نسل جدیدی از موشک های مافوق صوت مبتنی بر زمین، هوا و دریا کار می‌کند و این موشک ها در حال حاضر روی ناوهای موشکی آزمایش می شوند.

پیش از این، وزارت دفاع انگلیس گزارش داده بود که روسیه از آغاز عملیات نظامی خود در اوکراین، ظاهرا تمام ذخایر مهمات موشکی دقیق خود را مصرف کرده است.

چندی پیش، دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسکوسموس روسیه گزارش داد که مسکو قصد دارد اولین واحد نظامی مجهز به موشک‌های بالستیک «سارمات» (Sarmat) با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را حداکثر تا پاییز امسال مستقر کند.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دولتی روسیا ۲۴ گفت که این واحد در اوژور، در منطقه کراسنویارسک، در حدود ۳۰۰۰ کیلومتری شرق مسکو مستقر خواهد شد.

پیشتر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود اولین محموله موشک‌های بالستیک قاره پیمای «سارمات» (Sarmat) در سال ۲۰۲۲ به نیرو‌های راهبردی روسیه تحویل داده می‌شود.

سارمات یکی از شش سلاح استراتژیک جدید روسیه است که در ۱ مارس ۲۰۱۸ توسط پوتین رونمایی شد و قادر به حمل ۱۰ تن محموله، حداکثر ۱۰ عدد کلاهک سنگین یا ۱۵ عدد کلاهک سبک است. وزارت دفاع روسیه گفته است این موشک برای مقابلهٔ روسیه با سیستم حمله سریع جهانی آمریکا کاربرد دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار