برگزاری ۲۰ پیش نشست برای همایش بین المللی هورامان

دبیر علمی همایش بین‌المللی هورامان در نشست با استاندار کرمانشاه از تدارک برگزاری ۲۰ پیش نشست و کارگاه تخصصی برای این همایش خبر داد.

دبیر علمی «همایش بین‌المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» گفت: ۶۰ درصد از «منظر فرهنگی هورامان» در استان کرمانشاه، ۳۰ درصد در استان کردستان و ۱۰ درصد در حلبچه عراق واقع شده که گستره وسیعی از این منطقه بکر و زیبا در استان کرمانشاه واقع گردیده که ظرفیت بسیار ارزشمندی است.

دکتر نادری گفت: «همایش بین‌المللی هورامان؛ ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار»  رویدادی بسیار حائز اهمیت و استراتژیک از نظر فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است. خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری باشکوه همایش صورت گرفته و با هماهنگی و پیگیری فراوانی که تاکنون توسط دست‌اندرکاران همایش انجام شده امیدواریم رویدادی ماندگار و بی‌نظیر را رقم بزنیم که توجه ایرانیان و نیز کشور‌های جهان به سمت هورامان جلب شود.

به گفته نادری، تشکیل گروه مطالعاتی هورامان شناسی و تأسیس مرکز اسناد توسعه هورامان از اقدامات و اهداف صورت گرفته است. برنامه ریزی لازم برای برگزاری بیش از ۲۰ پیش نشست و کارگاه تخصصی در زمینه هورامان‌شناسی و معرفی این اثر بزرگ فرهنگی صورت گرفته و در حال جریان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.