ابراهیمی:

مسئولان شهرداری شیراز برای انتقال زندان عادل آباد به خارج از شهر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: انتقال زندان عادل آباد به خارج از شهر یکی از مهمترین چالش‌های شیراز است و انتظار می‌رود مسئولان شهرداری شیراز به این موضوع، اهتمام بیشتری داشته باشند.

اسحاق ابراهیمی در دیدار با رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای شهر شیراز گفت: برای بازپروری زندانیان به کمک همه دستگاه‌ها نیاز است اگر شهرداری برای شهر، رسالت و تکلیفی دارد زندان نیز جزئی از شهر است که افرادی در آن نگهداری می‌شوند بنابر این لازم است که مدیران شهری به این مجموعه هم توجه کنند.

او گفت: این مجموعه به ظرفیت شهرداری و خیرین نیاز دارد اگر کمکی به این حوزه نشود خروجی آن در جامعه باعث آسیب‌های اجتماعی به جامعه می‌شود.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: زندانیان در ۵۳ رشته آموزشی حرفه آموزی شرکت دارند و از ابتدای سال جاری ۷۰ دوره آموزشی در حال برگزاری است، اما برای توسعه مهارت آموزی، امکانات این مجموعه محدود است و سوله‌های کارگاهی به تجهیزات آموزشی نیازمند است.

ابراهیمی گفت: برای توانمندسازی زندانیان و ایجاد اشتغال پایدار و بازگشت امید به زندگی آنان، می‌طلبد همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا جامعه‌ای عاری از آسیب داشته باشیم.

او گفت: کارآفرینانی که در زندان‌ها حضور یافته و برای زندانیان ایجاد اشتغال و درآمدزایی و تولید داشته باشند از پرداخت مالیات معاف هستند.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: با توجه به اینکه شهرداری ظرفیت‌های بسیار زیاد و متنوعی در سطح شهر در اختیار دارد، در زمینه ایجاد اشتغال برای خانواده‌های زندانیان می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند و با کمک انجمن حمایت فضا‌هایی برای به کارگیری خانواده‌ها و توانمند سازی آنان در نظر گرفته شود تا در شرایط اقتصادی کنونی بتوانیم بخشی از مایحتاج و نیاز‌های خانواده‌ها را با ایجاد اشتغال تامین کرد.

سیده مریم حسینی عضو شورای شهر شیراز نیز قول مساعدت برای همکاری در زمینه مباحث مطرح شده داد که با مجموعه زندان در حوزه‌های مختلف همکاری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار