تشویق دانش آموزانی که موفق به کاهش وزن شدند

سرپرست معاونت سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش آموزان چاقی که موفق شدند در طرح ارتقای سواد حرکتی وزن خود را کاهش دهند تجلیل شدند.

محمد جمالی در آیین اختتامیه این طرح در دبستان شهید علیپور یاسوج گفت: بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز کهگیلویه و بویراحمدی در طرح ارتقای سواد حرکتی شرکت کردند که پنج درصد آنان وزن خود را کاهش دادند.

او می گوید: این طرح برای ترغیب و تشویق دانش آموزان و خانواده‌ها به ورزش، در ۳۰ درصد مدارس پسرانه و دخترانه شهری دوره ابتدایی استان اجرا شد.

به گفته جمالی، ۱۸/۵ درصد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد اضافه وزن دارند، ۸ درصد چاق و ۶ درصد لاغر هستند و وزنشان از حد نرمال کمتر است.

سرپرست معاونت سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان گفت: این طرح همزمان با هفته تربیت بدنی در آبان ماه سال تحصیلی جاری آغاز و تا پایان اسفندماه ادامه داشت.

سید قدرت موسوی ارشد معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین می گوید: سنجش وضعیت حرکتی، افزایش تعادل در حرکات با تکیه بر ورزش‌های ساده و نشاط آور همچون بازی لی لی، زدن توپ به دیوار، حلقه و طناب زنی از دیگر اهداف این طرح بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.