پیش بینی حضور بیش از ۱۷۰ هزار کرمانی در پیاده روی اربعین

معاون سازمان حج و زیارت استان کرمان گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷۰ هزار زائر از استان کرمان برای پیاده روی اربعین اقدام کنند.

حجت الاسلام حسین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان در جلسه کمیته اطلاع رسانی اربعین که امروز در صدا و سیمای مرکز استان کرمان برگزار شد، انتشار ۲۰ حدیث سبک زندگی حسینی، اجرای برنامه در مسیر عاشقی، برگزاری شب شعر در کنار گلزار شهدا و ... را از برنامه‌های پارسال ستاد فرهنگی اربعین اعلام کرد و گفت: قرار است امسال همایش علمی سرداران مقاومت را اجرا کنیم که در صورت فراهم بودن شرایط، این همایش در سطح جهانی و با حضور سخنرانانی از کشور‌های عراق، لبنان و ایران برگزار خواهد شد.

او می‌گوید: با فروکش شدن بیماری کرونا، احتمال استقبال گسترده مردم از پیاده روی اربعین وجود دارد؛ بنابراین برنامه‌های مختلفی از جمله آموزش به مبلغان و طلبه‌ها برای انجام برخی از کار‌ها در مسیر پیاده روی اربعین با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف انجام می‌شود.

به گفته حجت الاسلام سازندگی با توجه به اینکه زائران پاکستانی از استان کرمان عبور می‌کنند؛ بنابراین برنامه‌های مختلفی؛ چون: تهیه کتابچه‌ها به زبان اردو و فارسی و دعوت از روحانی پاکستانی با حضور خانواده انجام می‌شود.

او آموزش به موکب داران، اجرای برنامه پیمان نامه با امام حسین (ع) و همچنین تهیه نشان سینه مزین به شعار اربعین سال و توزیع بین موکب داران را از دیگر برنامه‌ها برای اربعین حسینی طی امسال عنوان کرد.

محمد علی مجد، معاون سازمان حج و زیارت استان کرمان نیز در این مراسم گفت: در اربعین پارسال با وجود کرونا هزار و ۱۸۰ نفر از کرمان به صورت هوایی با پرواز از کرمان و تهران به عتبات عالیات اعزام شدند.

او می‌گوید: با توجه به آرام شدن اوضاع کرونا، پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷۰ هزار نفر از استان کرمان برای پیاده روی اربعین اقدام کنند.

به گفته مجد باید زائران را راهنمایی کرد که برای تشرف به عتبات از طریق سامانه سماح ثبت نام کنند؛ زیرا از این طریق، آسیب‌ها و اتفاقات ناگوار برای آن‌ها کمتر رخ می‌دهد و مشکلات از طریق این سامانه قابل حل است و از طرفی افرادی که از طریق این سامانه اقدام به تشرف می‌کنند، بیمه هستند.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به اعزام زائران حج تمتع امسال پرداخت و گفت: طبق اعلام کشور عربستان، امسال هزار و ۲۵۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان کرمان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

احمد علیرمضانی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان هم در این جلسه گفت: اطلاع رسانی‌های لازم برای ثبت نام حج تمتع انجام شد و ثبت نام زائران تکمیل شده است.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید: با توجه به کمرنگ شدن اوضاع کرونا، احتمال گستردگی برگزاری پیاده روی اربعین با توجه به عطش مردم زیاد است؛ بنابراین هر چه اطلاع رسانی گسترده‌تر باشد، گرفتاری‌ها و مشکلات برای مردم کمتر رخ می‌دهد.

به گفته علیرمضانی متولیان امر ستاد اربعین اطلاعات مناسب و کامل را برای ما ارسال کنند تا در موقع مقرر اطلاع رسانی‌های لازم صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار