قرقيزستان و اداره اترا وضعیت اینترنت افغانستان را بررسی کردند

وزارت مخابرات، اداره اترا و صندوق وجهی توسعه منطقه‌ای قرقيزستان ایجاد اینترنت با کیفیت در افغانستان را بررسی کردند.

وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی افغانستان و اداره اترا نشست مشترکی را با ریاست شرکت صندوق وجهی توسعه منطقه‌ای قرقيزستان در کابل برگزار کردند.

در خبرنامه‌ای که امروز از سوی اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) منتشر شده، آمده است که در این نشست دو طرف روی اینترنت با کیفیت و قیمت مناسب در افغانستان صحبت کرده‌اند.

هم‌چنان در نشست یادشده مولوی نجیب الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی، از سرمایه‌گذاری شرکت متذکره در افغانستان تشکر نموده و از هر نوع همکاری در زمینه به مسئولان آن شرکت اطمینان داده است.

نجیب الله حقانی هم‌چنان گفته است که داد و ستد اقتصادی میان کشورها، منافع بین‌الدول را مصون می‌سازد و هر کشور می‌تواند به شکل سالم منافع خود را به‌ دست آورد.

از سوی دیگر، احمد مسعود لطیف‌رای،  معین وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، در مورد ترانزیت اینترنت گفته است که موقعیت جغرافیایی افغانستان می‌تواند یک ترانزیت منطقه‌ای خوب را به وجود آورد و راه را برای اتصال منطقه‌ای هموار سازد.

در پایان این دیدار به شرکت دولتی افغان تیلی‌کام وظیفه سپرده شد که با هیئت یادشده همکاری کند و جهت تسریع امور، سهولت‌های لازم را برایشان مهیا سازند.

این در حالی است که شهروندان کشور از قیمت بالا و کیفیت پائین اینترنت در افغانستان در مقایسه با کشورهای دیگر جهان به ویژه کشورهای همسایه شکایت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار