استاندار آذربایجان غربی :

درآمد سرانه پایین در شان مردم آذربایجان غربی نیست

استاندار آذربایجان غربی گفت: درآمد سرانه پایین در شان مردم استان نیست و دولت به صورت جدی پیگیر هدفمندسازی یارانه‌ها جهت بهبود وضعیت زندگی مردم است.

محمدصادق معتمدیان در نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان غربی گفت: موانع توسعه استان شناسایی شده است و با تغییر نگاه‌های امنیتی به این منطقه و تقویت سرمایه گذاری‌های حاکمیتی، ملی، دولتی و بخش خصوصی در استان، می‌توان بخشی از موانع توسعه را در منطقه پشت سر نهاد.

استاندار آذربایجان غربی می گوید: با تأمین زیرساخت‌های لازم برای توسعه حمل و نقل استان در حوزه‌های هوایی، زمینی و ریلی، می‌توان با برطرف کردن مسئله دوری از مرکز و بنادر گمرکی، مسیر کاهش تورم و توسعه تجارت را در آذربایجان غربی هموار کرد.

معتمدیان استفاده از ظرفیت‌های مرزی و ترانزیتی استان و تجارت بین المللی را نیز مهم معرفی کرد گفت: با توسعه و ارتقای زیرساختی گمرکات و پایانه‌های مرزی استان، آذربایجان غربی می‌تواند سهم بیشتری را از تجارت خارجی و ترانزیت بین المللی کشورمان به خود اختصاص دهد.

به گفته مقام ارشد اجرایی استان، افزایش رفت و آمد‌های بین المللی و هموارسازی مسیر‌های زیارتی به عراق و سوریه از آذربایجان غربی، ضمن کاهش هزینه‌های ملی، نقش چشمگیری در رونق اقتصادی استان خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی ترغیب سرمایه گذاری حاکمیتی، دولتی و بخش خصوصی در استان بخصوص در مناطق محروم را ضروری دانست گفت: توافقات خوبی با ایمیدرو و بخش‌های دیگر جهت سرمایه گذاری در حوزه مطالعه، اکتشاف، استخراج و فرآوری محصولات معدنی استان انجام شده که قطعاً تأثیر بسزایی در اشتغال زایی و توسعه آذربایجان غربی خواهد داشت.

معتمدیان وجود معادنی، چون طلا، تیتانیوم، سیلیس، آهک و نمک در استان را از ظرفیت‌های ارزشمند توسعه آذربایجان غربی معرفی کرد و گفت: اولویت‌ها و مزیت‌های استان برای سرمایه گذاری شناسایی شده که با ریل گذاری سرمایه گذاری در این حوزه‌ها و همکاری جهادی دستگاه‌های متولی، مردم تا پایان دولت سیزدهم شاهد رونق اشتغال زایی و توسعه آذربایجان غربی خواهند بود.

استاندار آذربایجان غربی می گوید: دولت به دنبال بهبود معیشت مردم و حذف دلالان از عرصه اقتصادی بوده و در این راستا برنامه ریزی منسجمی برای مدیریت ارز ترجیحی و یارانه کالا‌های اساسی با توجه به وضعیت آشفته بین المللی انجام شده تا آسیبی متوجه کشورمان نشود.

معتمدیان تاکید کرد: سیاست دولت سیزدهم در مدیریت ارز ترجیحی به نفع مردم خواهد بود، و در این راستا دولت به صورت جدی پیگیر هدفمندسازی یارانه‌ها جهت بهبود وضعیت زندگی مردم بخصوص اقشار آسیب پذیر جامعه است و با یارانه‌های جدید، فشار اقتصادی به مردم کاهش خواهد یافت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.