اعتراض نسبت به یارانه معیشتی قابل بررسی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : هرگونه اعتراضی نسبت به یارانه معیشتی قابل بررسی است و مردم می‌توانند از طریق سامانه‌های مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری کنند.

بهزاد باباخانی گفت : مردم باید اعتراض خود را نسبت به یارانه تخصیصی از طریق سامانه رسیدگی به درخواست کمک معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شبکه اینترنت به آدرس (ttps://hemayat.mcls.gov.ir) و همچین شماره ۰۲۱۶۳۶۹ در میان بگذارند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه قیمت‌های چند قلم کالا (شیرو لبنیات، مرغ و تخم مرغ) که متاثر از ارز ترجیهی بود به قیمت واقعی خود نزدیک شد.

با اجرای طرح جدید اقتصادی دولت قیمت مصرف کننده هرکیلوگرم تخم مرغ ۳۹۸۰۰، قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم ۵۹۸۰، قیمت روغن پخت و پز ۸۱۰ گرمی ۶۳، قیمت روغن سرخ کردنی ۶۲ و همچنین شیر خام ۳.۲ چربی درب دامداری ۱۲ تعیین شده است.

طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها منجر به مبارزه با فساد و رانت و اجرای عدالت در جامعه می‌شود، اجرای این طرح برکات بسیاری برای اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه دارد.

اجرای طرح ارز ترجیحی و ۴۲۰۰ تومانی طرحی ناموفق است در گذشته دولت سالانه ۱۶ میلیارد دلار معادل ۳۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه را به واردات کالا‌های اساسی اختصاص میداد تا ارزان‌تر به دست مردم برسد، اما بیشتر سود این یارانه را سودجویان می‌بردند و به مردم نمی‌رسید و عادلانه نبود.

دولت مردمی با اجرای این طرح منافع عموم مردم را در نظر گرفته است، تاکنون هیچ دولتی در دور اول خود این طرح بزرگ را اجرایی نکرده است، اما این دولت قصد دارد این پول و یارانه مستقیما به جیب مردم برود و دلالان نتوانند سوء استفاده کنند.

نظارت شدید جهاد کشاورزی، سازمان صمت و اتاق اصناف بر قیمت‌های کالا‌های اساسی در استان شده است افزایش قیمت‌ها فقط مربوط به چند کالا می‌شود و هیچگونه افزایش قیمتی در نان، دارو و بنزین نباید اعمال بشود.

اختیارات تعزیرات برای برخورد با متخلفان افزایش یافته است اگر تعداد محدودی سودجو قصد داشته باشند در سایر کالا‌ها افزایش قیمت را اعمال کنند بازرسان در لحضه می‌توانند تا ۱۰ میلیون تومان جریمه و آن واحد را پلمب کنند.

جریان ضد انقلاب حساب ویژه‌ای روی این طرح باز کرده تا بتواند سوء استفاده کند، اما مردم بدانند که فواید این طرح در نهایت به خود مردم می‌رسد و این طرح با همراهی و همدلی مردم و با کمترین حاشیه در استان کرمانشاه در حال اجرا است.

مردم می‌توانند تخلفات انجام شده در فروشگاه‌ها را به سامانه ۱۲۴ سازمان صمت و تلفن‌های جهاد کشاورزی اطلاع دهند و اعتراضات خود نسبت به دهک و یارانه را در سامانه‌های وزارت کار و رفاه منعکس کنند تا در کمترین فرصت پیگیری شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار