وقوع موج سالمندی در سال‌های آتی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به وقوع موج سالمندی در سال‌های آتی گفت : از هم اکنون باید برای این موج و جوانی جمعیت چاره اندیشی کرد.

زهره رستمی گفت : طبق پیش بینی‌ها اگر نرخ رشد جمعیت فعلی ادامه داشته باشد، قطعا ایران در سال‌های آتی با سالمندی گسترده در جمعیت خود مواجه می‌شود.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه از طرفی همین پایین بودن نرخ رشد جمعیت تهدیدی برای کاهش جمعیت درسال‌های آتی است که قطعا با مخاطرات بسیاری همراه خواهد بود.

 در سال‌های آتی ما تعداد زیادی سالمند خواهیم داشت که حتی ممکن است افرادی برای نگهداری از آن‌ها نداشته باشیم.

حتی با این افزایش موج سالمندی در سال‌های آتی ممکن است مکانی هم برای نگهداری از این افراد در اختیار نداشته باشیم.

دوران سالمندی نیازمند خدمات درمانی، بهداشتی و مراقبتی بسیاری است و اگر جمعیتی برای نگهداری از این موج سالمندان نداشته باشیم، قطعا با مشکلا ت بسیاری مواجه خواهیم شد.

در کنار این مشکلات، امنیت و اقتدار کشور هم با توجه به کاهش جمعیت در سال‌های آتی به خطر می‌افتد و نیاز است که از هم اکنون در زمینه افزایش جمعیت چاره اندیشی شود.

بخشی از این کاهش فرزندآوری مربوط به مشکلات اقتصادی است، در این زمینه مسائل فرهنگی هم نقش بسیاری دارد، چرا که تک فرزندی و بی فرزندی عمدتا در میان زوجین با وضع اقتصادی مناسب رواج دارد.

در این قانون ۷۳ ماده برای حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت وجود دارد که همه باید به اجرایی شدن آن کمک کنیم.

این قرارگاه در استان‌ها هم تشکیل شده و افزایش جمعیت محور اصلی کار این قرارگاه است.

این طرح یک طرح مهم برای اصلاح اقتصاد کشور است و اجرای آن بسیج همگانی می‌طلبد و همه باید برای تبیین و تشریح جزییات این طرح تلاش کنند.

نبض اقتصاد خانواده در دست زنان است و زنان می‌توانند با صرفه جویی و تبیین این طرح در محیط خانواده به اجرای آن کمک کنند و امیدواریم با اجرای آن در سال‌های آتی شاهد یک اقتصاد روبه رشد باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار