دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس:

روحانیت در زمان دفاع مقدس حضور فیزیکی در میدان داشت

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:روحانیت در زمان دفاع مقدس حضور فیزیکی در میدان داشت و دوشادوش مردم و رزمندگان در حفظ کشور در مقابل دشمن کوشید.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری امروز در کنگره شهدای طلاب و روحانی استان اصفهان در گلستان شهدا گفت: گروه‌های زیادی در ایجاد، تقویت و تعمیق و دوام عوامل معنوی در جبهه‌های حق علیه باطل موثر واقع شدند، اما سهم روحانیت به عنوان عظیم‌ترین، سازمان یافته‌ترین و فعال‌ترین کانون و نهاد معنویت بیش از بقیه بود.

نقش این قشر در بیش از ۷۰ عرصه بود، اما محور اصلی و اولین نقش روحانیت در دفاع مقدس محور تاثیر گذاری کلی محسوب می‌شود.

او می‌گوید روحانیت نقشی بی‌بدیل در پشتیبانی جنگ داشت تریبون‌های نماز‌های جماعت و جمعه، مساجد و حسینیه‌ها، مجالس خانگی، مراسم شهدا و راهپیمایی‌ها در اختیار آنان بود و فریاد انقلاب و مردم و حقانیت کشور از حلقوم روحانیت بیان می‌شد.

از سوی دیگر نقش تبلیغی روحانیت بسیار اثربخش بود بطوریکه ۳۶ امام جمعه و امام جمعه موقت در جبهه‌ها به شهادت رسیدند.

به گفته ذوالنوری روحانیت در زمان دفاع مقدس حضور فیزیکی در میدان داشت و دوشادوش مردم و رزمندگان در حفظ کشور در مقابل دشمن کوشید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به نقش تخصصی و فرماندهی جنگ که از دیگر عملکرد‌های این قشر به شمار می‌رود پرداخت وگفت: برای مثال شهید ردانی پور، شهید حجازی و شهید میثمی در ابتدا طلبه بودند سپس لباس پاسداری بر تن کردند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تمام تمرکز دشمن در بی‌تاثیر کردن ولایت فقیه است و بر همین اساس بر ارزش‌های ما متمرکز شده‌اند.

انقلاب اسلامی زمانی به پیروزی رسید که جهان در وضعیت دو قطبی قرار داشت و ابر قدرت شرق با محورییت شوروی و ابر قدرت غرب با محوریت آمریکا کشور‌ها را تحت سلطه خود قرار داده بودند.

به گفته او در آن زمان شرق و غرب از وقوع انقلاب به وحشت افتاد و به همین دلیل دشمنان تمام توان خود را برای تخریبمان به کار بستند برای مثال ۱۱۲ رادیو دنیا با بیش از ۱۰ زبان زنده علیه نظام برنامه ساخته و پخش می‌کردند.

فعالیت گروهک‌های ضد انقلاب و افزایش شعار‌های تجزیه طلبی تمام استان‌های مرزی به همین دلیل بود.

حجت‌الاسلام ذوالنوری می‌گوید در طول مدت بحران کردستان ۴۲ هزار شهید تقدیم انقلاب شد و بیش از ۴۰ هزار نیرو نیز در این خطه برای جلوگیری از بروز مشکلات جدید مستقر شدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: انواع تحریم اقتصادی، عملیات روانی و تبلیغاتی و ایجاد جنگی ناخواسته و نابرابر از تلاش‌های دشمنان برای ضربه به جمهوری اسلامی بود.

کنگره شهدای طلاب و روحانی استان اصفهان امروز با حضور اقشار مختلف بویژه روحانیان و خانواده ایثارگران و شهدا با قرائت بیانیه آیت‌الله حسین مظاهری، از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان در گلستان شهدای این کلانشهر برگزار شد.

از مجموعه ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی اصفهان، ۵۵۷ نفر در دفاع مقدس، ۱۸ نفر با ترور یا انفجار، یک نفر طلبه خواهر در مکه مکرمه، یک نفر نجف، یک نفر کربلا، یک نفر در پاکستان، یک نفر در بوسنی و هرزگوین به شهادت رسیده‌اند.

از مجموع ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی استان ۱۴۶ شهید ساکن شهرستان اصفهان، ۱۱۳ شهید ساکن شهرستان نجف آباد، ۹۲ شهید ساکن کاشان و سایر شهدای طلبه و روحانی ساکن سایر شهرستان‌های استان بوده‌اند.

استان اصفهان همچنین با ۲۱۵ جانباز بیشترین تعداد جانباز طلبه و روحانی را به خود اختصاص داده است، این دیار در بین استان‌های دیگر بیشترین تعداد شهید را تقدیم کرده است و در جایگاه بعدی استان‌های تهران و مازندران قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.