پساب کارخانه خمیر مایه اسلام‌آبادغرب را نگران کننده است

مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه، بوی بد ناشی از پساب کارخانه خمیر مایه اسلام‌آبادغرب را نگران کننده و یک تهدید زیست محیطی دانست و گفت : از مسئولان استان درخواست می‌کنیم که هرچه سریعتر اقدامات مداخله‌ای لازم برای رفع این مشکل صورت گیرد.

امیر کرمی گفت : چندین سال از راه اندازی این کارخانه می‌گذرد و بوی بد ناشی از پساب آن زندگی مردم را مختل کرده است و اگر از نزدیکی این کارخانه عبور کرده باشید، بوی نامطبوع متساعد شده از این واحد تولیدی بسیار آزاردهنده است.

به گفته مدیر سلامت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه در سال‌های گذشته همکاران ما در مرکز بهداشت شهرستان اسلام آبادغرب در این خصوص مکاتبات لازم را با فرمانداری و محیط زیست انجام دادند و منجر به تعطیلی و پلمب کارخانه در چند سال گذشته شد.

باتوجه به بیولوژیک بودن سیستم تصفیه فاضلاب اسلام آبادغرب، سازمان محیط زیست اجازه ریخته شدن پساب کارخانه خمیرمایه را به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن و اشکالاتی که در تصفیه فاضلاب خانگی شهرستان ایجاد می‌کند، نمی‌دهد.

بنابراین پساب این کارخانه و تمام واحد‌های شهرک صنعتی اسلام آبادغرب به فاضلاب شهری ریخته نشده و در کانال‌های حفر شده در طبیعت رها می‌گردد.

متاسفانه باوجود مکاتبات انجام شده تاکنون این مشکل حل نشده و با راه اندازی مجدد این کارخانه در پارسال، بوی بد ناشی از عدم تصفیه پساب آن موجب گلایه مردم شهرستان شده است.

در این خصوص تذکرات لازم از سوی مرکز بهداشت اسلام آبادغرب به مسئولان کارخانه داده شده که بروز این مشکل را از کار افتادن سیستم تصفیه پساب داخلی عنوان کرده اند و اظهار داشته اند سیستم تصفیه خریداری شده و به زودی از گمرک ترخیص و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این موضوع به تازگی در کارگروه رفع موانع تولید در استانداری مطرح شد و تا پایان تیرماه به مدیرعامل کارخانه خمیرمایه اسلام آبادغرب فرصت داده شد تا استاندارد‌های محیط‌زیستی را رعایت و میزان آلودگی این کارخانه را تا حدمجاز و استاندارد پایین بیاورد و سیستم تصفیه خانه که سفارش داده شده در اسرع وقت نصب شود در غیر این صورت از فعالیت این کارخانه جلوگیری خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۵:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
باسلام
لطفا در صورت امکان گزارش پساب خمیر مایه ناغان استان چهارمحال و بختیاری را منتشر کنید
این پساب به رودخانه میریزه و سی روستا از آب مصرفی رودخانه استفاده می‌کنند