قول وزیر ورزش برای اتمام ۶ هزار پروژه ورزشی/ استادیوم آزادی به پارک تبدیل می شود

حمید سجادی از تلاش برای اتمام ۶ هزار پروزه ورزشی و تبدیل استادیوم‌هایی مانند آزادی به پارک ورزش خبر داد.

 

 حمید سجادی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور امروز در سفر استانی تهران به بازدید و بررسی وضعیت فعلی اماکن، پروژه‌ها و استادیوم‌های ورزشی می پردازد و سفر به  شمیرانات، پردیس، شرق و شهر تهران بخشی از ماموریت  های اوست. 

سجادی با حضور در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی از این مکان ورزشی به عنوان "سرمایه ملی با سازه‌ای خاص" نام برد که باید به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های ورزشی حفظ شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: مدیرکل ورزش و جوانان استان، برای حفظ مجموعه طرح جامعی نوشته است که طرح طبق اولویت بندی در حال اجرا است.

پیش از این مدیرکل استان تهران درباره اینکه زمین چمن مجموعه تختی فقط به مدت ۳ ماه در سال  قابل استفاده است به  وزیر ورزش و جوانان گزارش داده بود، این درحالی است که مطابق استاندارد‌های سازمان لیگ و Afc زمین چمن برای میزبانی باید در تمامی سال مورد استفاده قرار بگیرد.

سجادی در این باره گفت: از ۲ ماه پیش تصمیم به بازسازی کلی زمین چمن گرفته شده است. در حال حاضر در مراحل میانی هستیم و حدود ۳ ماه دیگه فرصت لازم است که چمن به مراحل اولیه بازگردد. همچنین پیست دوومیدانی یکی دیگر از سرمایه‌های مجموعه است که نیازمند بازسازی کلی است و باید از نو ساخته شود. این موضوع درخصوص استادیوم‌های شیرودی و آزادی که بخشی  صدق می‌کند.

سجادی گفت: در حال حاضر در وزارت ورزش و جوانان با ۶ هزار پروژه نیمه تمام مواجه هستیم که اتمام آن‌ها با وجود محدودیت منابع به دلیل نیاز فوری کشور و آحاد مردم به افزایش سرانه ورزشی در دستور کار قرار دارد.

بازسازی زمین تارتان، احداث زمین‌های ساحلی، راه‌اندازی کمپ تخصصی ورزشی، ایجاد یک مجموعه ورزشی خانوادگی و ساخت مکان ویژه برای ورزش بانوان از جمله مواردی بود که توسط وزیر ورزش و جوانان مورد تاکید قرارگرفت.

سجادی گفت: تمام تلاش‌مان این است که استادیوم‌های ورزشی بزرگی، چون آزادی و تختی با رعایت تدابیر ایمنی به پارک ورزش تبدیل شوند و با گران نشدن ورزش، و مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

سجادی در این ماموریت از پروژه ساخت استخر سرپوشیده سمیه در خیابان هفده شهریور تهران دیدار و با مسئول احداث پروژه گفتگو کرد. این پروژه‌ی ورزشی از سال ۸۳ کلنگ آن به زمین خورده تاکنون حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وزیر ورزش و جوانان درحاشیه بازدید از این مجموعه ورزشی در گفتگو با رییس هیات جانبازان و معلولان استان در جریان روند پیشرفت و تکمیل این پروژه قرارگرفت.


بیشتر بخوانید


سجادی با قدردانی از شهردار منطقه چهارده گفت: طبق قول شهردار منطقه، در صورت تنوع رشته‌های ورزشی مجموعه و مخاطب زیاد، فضای سبز متفاوتی برای استفاده مردم از فضای ورزشی ایجادمی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار