انجام نظارت بر ثبت‌نام مدارس

رئیس ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از نظارت بر ثبت‌نام مدارس به منظور خدمات‌دهی مطلوب به خانواده‌های دانش‌آموزان در فرآیند ثبت نام خبر داد.

بهمن نریمانی گفت : کار ثبت نام دانش‌آموزان با ثبت نام کلاس‌اولی‌ها در مدارس شروع شده و آن‌ها بعد از ثبت نام اولیه برای تکمیل فرآیند ثبت نام به پایگاه‌های سنجش سلامت معرفی خواهند شد.

به گفته رئیس ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امسال وزارت آموزش و پرورش افزایش ۲۰ درصدی تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت را در نظر گرفته که انتظار داریم این موضوع در استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

ثبت نام سایر دانش‌آموزان پس از پایان امتحانات خرداد ماه و دریافت کارنامه نهایی می‌شود، والدین باید برای ثبت‌نام دانش‌آموزان سه پایه اول، هفتم و دهم مراجعه حضوری به مدارس داشته باشند.

میان پایه‌ها نیازی به مراجعه به مدارس برای ثبت نام ندارند و ثبت نام آن‌ها بدون حضور اولیای آن‌ها خودبخود انجام خواهد شد، والدین میان پایه‌ها فقط در صورتی که تغییر مدرسه دانش‌آموز نیاز باشد، باید به صورت حضوری به مدارس مراجعه کنند.

مدارس حق دریافت هیچ‌گونه وجهی، به استثنای حق بیمه و پول کتاب را هنگام ثبت‌نام دانش آموزان ندارند.

مدارس خاص شامل مدارس استعداد‌های درخشان، نمونه دولتی و شاهد شهریه از دانش‌آموزان دریافت می‌کنند، از آنجایی که هنوز مبلغ شهریه‌های سال تحصیلی جدید اعلام نشده، مدارس غیردولتی مجاز به دریافت پیش‌شهریه از دانش‌آموزان بر مبنای شهریه‌های سال گذشته هستند.

به منظور ارائه بهتر خدمات مرتبط با ثبت‌نام به خانواده‌ها بازدید از مدارس را در برنامه گذاشته‌ایم، در برنامه داریم تا تمامی مدارس استان را حداقل یک بار بازدید کرده و با بازدید چندباره از مدارسی که در سنوات قبل در فرآیند ثبت‌نام با چالش مواجه بوده‌اند، مشکلات مرتبط با ثبت‌نام دانش‌آموزان را در مدارس حل کنیم.

به مدیران مدارس تاکید شده بیش از سنوات گذشته احترام خانواده‌ها را در فرآیند ثبت نام نگه دارند.

خانواده‌ها می‌توانند شکایات مرتبط با فرآیند ثبت نام دانش آموزان را با مراجعه به سایت شکایات آموزش و پرورش https://shekayat.medu.ir/پیگیری کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.