تخصیص ۶۶ درصدی اعتبارات محرومیت‌زدایی فارس

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: اعتبارات بحران در پارسال فقط ۲۰ درصد تخصیص داشته و اعتبارات محرومیت‌زدایی فارس ۱۳۹۰ میلیارد تومان بود که ۹۱۹ میلیارد تومان از آن یعنی ۶۶.۱ درصد تخصیص یافت.

احمدعلی افکاری در نشست مدیران پاسخگو در محل استانداری فارس گفت: در سال ۱۴۰۱ اعتبارات مصوب هزینه‌ای کشور ۲۶ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان بوده که ۱۵۲۸ میلیارد تومان از آن یعنی ۵.۷۵ درصد مربوط به فارس است.

او گفت: رشد اعتبارات مصوب هزینه‌ای استان نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۱۹.۳ درصد بوده که از متوسط کشوری که ۲۰.۸ درصد است پایین‌تر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: اعتبارات مصوب عمرانی کشور برای امسال ۱۵۱ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان بوده که ۸ هزار و ۲۸ میلیارد تومان از آن یعنی ۸.۱ درصد سهم استان فارس بوده است.

او گفت: اعتبارات بحران در سال گذشته فقط ۲۰ درصد تخصیص داشته و اعتبارات محرومیت‌زدایی فارس نیز ۱۳۹۰ میلیارد تومان بود که ۹۱۹ میلیارد تومان از آن یعنی ۶۶.۱ درصد تخصیص یافت.

به گفته افکاری، اعتبارات محرومیت‌زدایی در بخش آبرسانی تخصیص ۱۰۰ درصدی و در ساخت مدرسه، خانه بهداشت، آبخیزداری و آبخوان‌داری تخصیص ۵۰ درصدی داشته است.

او گفت: در سند آمایش سرزمین استان گسترش کمی کشاورزی ممنوع است و باید بهره‌وری در این بخش افزایش یابد و امسال باید تولید ناخالص استان ۸.۱ درصد رشد یابد که نرخ رشد بخش کشاورزی ۳ درصد در نظر گرفته شده که آن هم از طریق افزایش بهره‌وری باید محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: نرخ بیکاری در فارس ۷.۶ درصد است و نرخ فلاکت که سرجمع تورم و بیکاری است در استان ۴۷.۷ درصد است.

او، یکی از اولویت‌های استان فارس را موضوع آب عنوان و گفت: رای برنامه‌ریزی موضوع آب عنوان کرد و گفت: تهیه برنامه مدیریت جامع آب در سه بخس تولید، توزیع و مصرف در دو فاز در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس سیاست کلی این سازمان برای تخصیص اعتبارات عمرانی را تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و گفت: در سطح استان ۲ هزار و ۶۵۴ پروژه نیمه‌تمام وجود دارد که اولویت با اتمام پروژه‌هایی است که زیرساختی برای توسعه و اشتغال استان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار