کرمان زیرسایه خورشید

همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع) استان کرمان میزبان کاروان رضوی می‌شود.

حسن محمدی پور دبیر جشنواره زیر سایه خورشیدگفت: کاروان رضوی برای چهاردهمین سال متوالی برای برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید به استان کرمان می‌آیند.

به گفته او، دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است.

او می‌گوید: جشنواره زیر سایه خورشید به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود.

محمدی پور گفت: این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید برنامه ریزی می‌شود.

او گفت: استان کرمان از سه شنبه ۱۰ خرداد ماه امسال به مدت ۱۱ روز میزبان کاروان رضوی برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

او می‌گوید: برنامه‌های امسال با حضور ۳ کاروان متشکل از خادمان حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود. این کاروان‌ها جهت شرکت در ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۸۰ شهرستان، شهر، بخش و روستای استان سفر می‌کنند.

محمدی پور گفت: جشن بزرگ زیر سایه خورشید با حضور کاروان رضوی و سخنرانی حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، شعرخوانی صابر خراسانی و مولودی خوانی حاج مهدی مختاری و اجرای وحید یوسف زاده، چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری جشنواره  زیر سایه خورشید استان کرمان می‌گوید: این جشن همراه با برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (ع) خواهد بود.

به گفته او، در جشن زیر سایه خورشید علاوه بر توزیع بسته‌های متبرک رضوی، به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس و... اهداء می‌شود.

محمدی پور دیداربا ائمه جمعه، علما ومسئولان استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهداء و جانبازان، دیدار با کارکنان ادارات، دیدار با صنعتگران، دیدار با اصناف و بازاریان، دیدار وعیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان، دیدار با ایتام و کودکان بی سرپرست، غبار روبی مزار شهداء، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در جشن شکوفه‌های نور ویژه دختران، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان ها، حضور در مراکز آموزشی نیرو‌های مسلح، حضور در بقاع متبرکه و... را از دیگر برنامه‌های کاروان رضوی در استان کرمان برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.