امین:

به دنبال باز پس گیری سهمیه قیر دولتی هستیم

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: در بحث آسفالت معابر، شاهد یک تغییر قیمت اساسی بودیم و حذف سهمیه قیر کلانشهر‌ها نیز به بیشتر شدن این چالش منجر شد که در حال حاضر به دنبال باز پس گیری سهمیه قیر دولتی هستیم.

محمد امین در نشست خبری با بیان اینکه برای بستر سازی در راستای شکل دهی به پروژه‌های عمرانی نیازمند آماده سازی زیرساخت‌های عمرانی است، گفت: از اواخر سال ١٤٠٠، با رویکرد تسریع در روند اجرای پروژه‌ها، عملیاتی کردن ٧١ پروژه را در دستور کار قرار دادیم و از ابتدای امسال موفق شدیم که حجم زیادی از پروژه‌های عمرانی را شروع، راه‌اندازی مجدد و برگشت به چرخه کار برگردانیم.

او با بیان اینکه برای اجرا و عملیاتی شدن این ٧١ پروژه در مناطق نیازمند بیش فعالیت قبل از شروع و استارت کار بودیم، عنوان کرد: در این معاونت چهارشنبه‌های عمرانی با رویکرد بازدید از روند اجرای پروژه‌ها تعریف شد تا خودمان را محدود به تاریخ و تقویم و مناسبت‌ها نکنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه در بحث آسفالت معابر، شاهد یک تغییر قیمت اساسی بودیم و حذف سهمیه قیر کلانشهر‌ها نیز به بیشتر شدن این چالش منجر شد، گفت: در حال حاضر به دنبال باز پس گیری سهمیه قیر دولتی هستیم، اگرچه در این فضا عملیات آسفالت ضروری در برخی معابر در دست انجام است.

امین همچنین در خصوص اینکه گفته می‌شود تقاطع میدان معلم به صورت ناقص اجرا شده است، گفت: این تقاطع به صورت کامل برابر طراحی اجرایی شده و براساس آخرین رفتار ترافیکی شهر است.

او گفت: تقاطع مدافعان سلامت نیز در مرحله اتمام سازه قرار دارد و تا دو سه ماه آینده کار ایمنی، نورپردازی و فضای سبز آن به اتمام می‌رسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص نحوه تعامل این معاونت با کمیسیون عمران شورای شهر هم گفت: هیچ بحث و اختلافی وجود ندارد و شورا طبق وظیفه ذاتی خود که سئوال کردن و به چالش کشیدن شهرداری است، عمل می‌کند.

امین گفت: برخی مواقع به شوخی به اعضای شورا می‌گوییم یقه ما را بیشتر بگیرید تا بیشتر کار کنیم.

معاون شهرداری شیراز در خصوص آخرین وضعیت اجرای پروژه تقاطع جام جم در بولوار جمهوری هم گفت: این تقاطع داری مصوبه شورای ترافیک استان فارس بوده و با توجه به عملیاتی شدن پروژه بزرگراه شهید سلیمانی، اجرای آن ضروری است و این پروژه کاملا به صورت سطحی و با بهره مندی از فضای این محور اجرایی می‌شود.

اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح جام‌جم، نقد‌هایی را به دنبال داشته و برخی از کارشناسان معتقد هستند که نزدیکی این پروژه با باغ ارم به عنوان یکی از باغ‌های ثبت شده جهانی، مشکلاتی را در موضوع رعایت حریم این باغ به دنبال خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار