یک گام تا اجرای طرح رتبه بندی معلمان

فردا آخرین جلسه جمع بندی طرح رتبه بندی معلمان در کمیسیون دولت است

وزیر آموزش و پرورش گفت : نتایج جلسه فردا، چهارشنبه هفته آینده در جلسه هیئت دولت مطرح و درباره زمان و چگونگی صدور احکام فرهنگیان بحث خواهد شد.

یوسف نوری گفت: درباره چگونگی جبران کمبود معلم برای سال تحصیلی جدید گفت: حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر از کمبود طریق آزمون استخدامی، بخشی از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی و دانشجویان سال چهارم دانشگاه فرهنگیان تامین خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: با رشد جمعیت سالانه ۴۰۰ هزار نفری دانش آموزان با کمبود فضا روبرو هستیم که تلاش می‌کنیم با کمک رئیس جمهور و هیئت دولت و با کمک خیران آن را جبران کنیم.

 

اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ترمیم نظام آموزشی

 

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ترمیم نظام آموزشی و ویژه بازماندگان از تحصیل در زمان کرونا خبر داد.

یوسف نوری گفت: با تعطیل کردن مدارس در زمان شیوع کرونا زحمت معلمان را مضاعف کردیم و به سمت آموزش مجازی رفتیم در حالی که بستر آن فراهم نبود.

نوری گفت: مبلغ ۳۸هزار میلیارد تومان برای ۱۸ ماه و پرداخت به ۸۵۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

او گفت: با این حال سرعت ما برای تامین فضا به اندازه سرعت افزوده شدن مدارس فرسوده و تخریبی نیست.

او گفت: در سفر‌های استانی رییس جمهور مبلغ ۶ و نیم هزار میلیارد تومان به کلاس‌های درس اختصاص داده شده و برای ساخت ۲هزار و ۱۰۰ فضای سبز، زمین بازی و ... پول واریز شده است.

نوری گفت: تعداد هنرستان‌های کشور از ۱۲سال پیش تغییر نکرده و به دنبال ایجاد هنرستان‌ها در کنار کارخانه‌ها هستیم و در استان اصفهان خیران قبول کردند ۳۲ هنرستان را در کنار کارخانه‌ها بسازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.