ارزش‌افزوده آموزش و پرورش از تمام بخش‌های اقتصادی در کشور بیشتر است

وزیر آموزش و پرورش گفت: ارزش‌افزوده آموزش و پرورش از تمام بخش‌های اقتصادی در کشور بیشتر است.

یوسف نوری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان گفت: آموزش و پرورش دستگاه مصرف کننده نیست و باید آن را با نگاه سرمایه گذاری دید.

نوری گفت: بهره وری ما در تمام بخش‌های کشور در سال گذشته منفی یک بوده و ارزش‌افزوده آموزش و پرورش از تمام بخش‌های اقتصادی در کشور بیشتر بود‌.

او گفت: نرخ بازگشت سرمایه در بسیاری از طرح‌های بانک پسند در واقعیت هشت تا ده درصد است، اما ارزش‌افزوده آموزش و پرورش در حوزه ابتدایی ۱۶ درصد است، اما مثل ساختمان نیست که کالبد آن مشخص باشد و ما را کسی در این زمینه به رسمیت نمی‌شناسد.

او گفت: افرادی که در دوره کودکی و دوران ابتدایی مدارس در کار‌های پژوهشی حضور داشتند امروز در دانشگاه‌ها سرآمد دانش بنیان‌ها هستند.

نوری گفت: برخی هنرستان‌ها بدون استفاده در سطح شهر‌ها وجود دارد که باید در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد، چراکه زیر ساخت آن‌ها فراهم است.

او گفت: برنامه داریم تا برای معلم‌های زیست شناسی دوره‌های آموزشی با موضوع سلول‌های بنیادی برگزار کنیم تا این موضوع را به زبان دانش آموزان برایشان توضیح دهند.

نوری گفت: دانش آموزان باید با شیوه‌های نوین آموزشی مطالب را آموزش ببیند و ما می‌توانیم حتی قرآن را با شیوه‌های نوین و جذاب به دانش آموزان آموزش دهیم نه روشی که منسوخ شده و از حوصله دانش‌آموز خارج است.

اوگفت: از روز‌های ابتدایی شیوع کرونا اصرار داشتیم مدارس تعطیل نشود، اما تعطیل شد و دو سال فرزندان ما عقب افتادند.

نوری گفت: برای ساخت مدرسه اوتیسم در استان گلستان با خیران هماهنگ شود.

او گفت: اگر می‌خواهیم هنرستان‌ها فعال شود دلیلش این است که فرزندان ما ببیند کار تولید در این مکان‌ها انجام می‌شود.

نوری گفت: مقرر شده هنرستان‌ها از تسهیلات بهره ببرند و اگر بانک‌ها به آن‌ها وام ندادند وام به افرادی پرداخت شود که کار را انجام داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.