لاوروف:

غرب به دنبال سوء استفاده از وضعیت اوکراین است

وزیر خارجه روسیه گفت: غرب از اوکراین برای جمع کردن همه کشور‌ها زیر پرچم خود سوء استفاده می‌کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه غرب را به تلاش برای همراه کردن همه کشور‌ها باخود با استفاده از وضعیت اوکراین متهم کرد.

طبق گزارش آر تی، لاوروف گفت: غرب در تلاش است تا همه کشور‌های دیگر را تحت لوای خود جمع کند و در این راستا اوضاع اوکراین و اطراف آن را دستاویز قرار داده است.

وزیر خارجه روسیه در دیدار با «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در ریاض افزود: دنیای چندقطبی در حال شکل گیری است، اما همکاران غربی ما تلاش می‌کنند از این روند جلوگیری کنند.

وی تأکید کرد: «کسانی که می‌خواهند هژمونی خود را بر تمام مناطق گسترش دهند، به دنبال این هستند که همه کشور‌های دیگر را زیر پرچم‌های خود جمع کنند و در این راستا از اوضاع در اوکراین و اطراف آن به عنوان بهانه استفاده می‌کنند.»

لاوروف اضافه کرد: امیدوارم شرکای غربی ما بلاخره متوجه شوند که باید به مشکلات جهان توجه کنند و بر سر راه‌های توسعه جامعه بین‌الملل نه بر اساس دیکته، بلکه بر اساس مبانی و اصول ذکر شده در منشور سازمان ملل متحد، که در درجه اول شامل اصل احترام به برابری حاکمیت دولت هاست، توافق کنند.

وزیر خارجه روسیه ظهر امروز  نیز در سخنانی گفته بود که آمریکا در مذاکرات برجام در تلاش برای امتیاز گرفتن بیشتر است، احیای این توافق باید بدون هرگونه استثنا و موارد الحاقی صورت گیرد. ابتکار جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای امنیت منطقه همچنان مطرح است و دو کشور این سند را به‌روز کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار