تولید دستگاه ضدعفونی کننده هوا با خاصیت میکروب‌زدایی

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد موفق به تولید دستگاه ضدعفونی کننده هوا با خاصیت میکروب‌زدایی و ویروس‌زدایی محیط شد.

مسعود جباری گفت: در دستگاه ضدعفونی کننده هوا با استفاده از پلاسمای الکترونی یک ابر از پلاسمای الکترونی با‌های ولتاژ یعنی ۲۲۰۰۰ ولت برق تولید می‌شود. هوا از درون این ابر الکترونی عبور می‌کند و این ابر DNA ویروس و باکتری که در هوا موجود است بمباران می‌کند.
به گفته او در اثر اتفاق فوق DNA ویروس تخریب، غیرفعال و خارج می‌شود و پس از عبور از این ابر الکترونی دیگر قابلیت بیماری‌زایی نخواهد داشت.

 در جریان عملکرد این دستگاه در لحظه ۱۶۰۰۰ درجه سانتیگراد دما بالا می‌رود و هر ده میلیاردیوم ثانیه یکبار یک پالس ایجاد می‌کند. تکرار پالس آن حدودا ۸۰۰۰ بار در ثانیه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در هر مکانی که تجمع با تعداد بالای جمعیت وجود داشته باشد مانند کلاس‌های درس، مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها، پلیس +۱۰، مترو، ایستگاه‌ها و هر مکان پرجمعیت دیگری این دستگاه قابلیت استفاده خواهد داشت.

این دستگاه تاثیر بسیار خوبی در غیرفعال کردن ویروس‌ها و تاثیر متوسطی در از بین بردن باکتری‌ها و میکروب‌ها دارد. همچنین در از بین بردن بوی محیط نیز تاثیر مثبتی دارد؛ برای مثال در شیرینی‌پزی‌ها و سفره‌خانه‌ها که مصرف دخانیات بالاست تاثیر مثبتی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.