ضرورت همکاری نهادهای استانی برای تامین نیازهای فراغتی اقشار آسیب پذیر

مدیرکل کمیته امداداستان اصفهان گفت: تامین نیازهای فراغتی، تفریحی، آموزشی و نشاط آور اقشار آسیب پذیر و مددجویان نیازمند همکاری نهادهای استانی و فرهنگی است.

کریم زارع گفت: مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی و اقشار آسیب پذیر به ویژه جوانان و نوجوانان نیازمند بهره گیری از امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی در فصل تابستان و دیگر زمان‌های اوقات فراغت هستند.

پیش بینی تمهیدات لازم بمنظور ارائه تخفیف و خدمات رایگان برای این قشر در حوزه‌های مختلف آموزشی، محیط‌های فرهنگی و تفریحی و خدمات هنری توسط اداره‌های کل استان اصفهان و شهرداری‌ها لازم است.

به گفته او فرزندان خانواده‌های تحت پوشش این سازمان در ۲ سال دوران کرونا کمتر از امکانات رفاهی و فرهنگی بهره‌مند شده اند.

رشد اجتماعی و استعداد‌های نهفته در بین این دسته از نوجوانان و جوانان نیازمند حمایت مسئولان امر و متولیان مراکز فرهنگی است.

زارع می‌گوید: ۶ کانون فرهنگی تحت نظر کمیته امداد استان اصفهان خدمات فرهنگی به مددجویان ارائه می‌دهند که با توجه به محدودیت امکانات و خدمات این مراکز، تفاهم نامه‌های همکاری با کانون پرورش فکری کودکان، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، شهرداری و آموزشگاه‌های آزاد هنری و فنی و حرفه‌ای منعقد شده است تا مددجویان از امکانات و خدمات آنان به صورت رایگان استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان معتقد است افزایش تعاملات بین نهاد‌های فرهنگی و تفریحی برای ایجاد شور و نشاط فرزندان خانواده‌های تحت پوشش ضروری است تا آنان از آسیب‌ها و چالش‌های ناشی از کمبود امکانات در امان باشند.

در حال حاضر در استان اصفهان بیش از ۱۲۰ هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار