۴۷ درصد اردبیلی‌ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۷ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است.

بهروز رحیم‌زاده گفت: در حال حاضر تعداد بیمه‌شدگان اصلی و تبعی استان اردبیل بیش از ۶۰۰ هزار نفر است که ۴۷ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان با اشاره به افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد نیروی کار گفت: کاهش تعداد شکایت ثبت شده در حوزه کارگری و کارفرمایی و تعداد افراد بهرمند از مقرری بیمه بیکاری نشان می‌دهد افزایش حداقل دستمزد نه تنها باعث تعدیل نیروی کار نشده بلکه با تدابیر اتخاذ شده این رقم نسبت به سال‌های گذشته کاهش نیز یافته است.

رحیم زاده می‌گوید: ۱۱ دستگاه زیرمجموعه این وزارت در استان در حالت خدمت رسانی هستند؛ ارائه خدمات قبل از تولد توسط مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی و بعد از فوت در قالب پرداخت مستمری به خانواده‌های بازمانده توسط افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی از جمله این خدمات است.

او با بیان اینکه دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل به عنوان یک مجموعه واحد، خدمات شایان توجهی را در حوزه‌های مختلف بخصوص در بخش رفاه، تعاون، کارفرمایی و کارگری به مردم ارائه می‌کنند، گفت: گستردگی مسئولیت‌ها و فعالیت‌های این مجموعه، شامل حال حدود ۷۰ درصد اقشار جامعه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۳ هزار کارگر در ۲۳ هزار کارگاه و بنگاه اقتصادی در استان اردبیل مشغول به فعالیت اقتصادی هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار