آمادگی خراسان جنوبی برای پذیرش دانشجو از ارمنستان

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای مبادله دانشجو بین استان خراسان جنوبی و کشور ارمنستان آمادگی داریم.

قناعت در دیدار با سفیر جمهوری ارمنستان در ایران، گفت: خراسان جنوبی پتانسیل‌های ویژه‌ای در زمینه‌های کشاورزی، معدنی و صنعتی و گردشگری دارد.

او گفت: بیابان لوت در خراسان جنوبی به عنوان سومین اثر ارزشمند استان و اولین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: کویر سه قلعه واقع در شهرستان سرایان به عنوان پنجمین آسمان تاریک جهان، بهشت منجمان نام گرفته است و همچنین آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری بکر و کم نظیر خراسان جنوبی، فرصت خوبی برای گردشگران است.

او به وضعیت دانشگاه‌های خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های متعدد استان، با وجود رشته‌های مختلف فعال در زمینه‌های علوم پایه، پزشکی و مهندسی، فرصت خوبی برای حضور دانشجویان خارجی است.

قناعت گفت: دانشگاه‌های خراسان جنوبی در شمار دانشگاه‌های برتر کشور است، و برای مبادله دانشجو بین خراسان جنوبی و کشور ارمنستان آمادگی داریم.

آرسن آواکیان، سفیر جمهوری ارمنستان در ایران هم در این دیدار با بیان اینکه خواهر خواندگی می‌تواند به توسعه تعاملات تجاری، اقتصادی و فرهنگی بینجامد گفت: برای توسعه سطح روابط بین ارمنستان و استان خراسان جنوبی آمادگی داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.