ضرورت اقدام اشخاص حقیقی وحقوقی به ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از فرصت یک هفته ای به صاحبان کالا وانبارها در استان برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها خبر داد.

کریم روزبهان گفت: در راستای اجرای تکالیف مفید در قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز، سامانه جامع انبارها به نشانی www.nwms.ir با هدف شناسه دار کردن کلیه انبارها ، ثبت اطلاعات مالک و بهره بردار انبار ، ثبت مشخصات مالک کالا ، نوع ومیزان کالاهای ورودی و خروجی در گستره کشور چند سالی است که عملیاتی شده وصدور تمامی بارنامه ها بر مبنای کد پستی مبدأ و مقصد حمل بار ثبت شده در سامانه مذکور امکان پذیر است.

او می گوید: براساس قانون تمامی اشخاص حقیقی وحقوقی چنانچه نسبت به ثبت اطلاعات کالایی خود درسامانه فوق اقدام نکنند علاوه بر اینکه مشمول مجازات های قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز می شوند،عامل مرتکبین احتکار محسوب شده و براساس قوانین تعزیرات حکومتی ونظام صنفی با آنان برخورد می شود.

به گفته سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت استان، تمامی واحدهای صنفی که تاکنون نسبت به ثبت انبارهای خود اقدام نکرده اند ،یک هفته فرصت مجدد داده می شود تا نسبت به ثبت انبار خود اقدام ومتعاقب آن بر اساس راهنمای موجود در سامانه نسبت به ثبت رسید،حواله و موجودی انبار مبادرت نمایند، و در صورت عدم ثبت انبار در سامانه مربوطه عواقب بعدی بعهده مالک انبار خواهد بود.

روزبهان می گوید: سامانه داشبورد به نشانی https://bitest.ntsw.ir مربوط به مرحله دوم ثبت رسید، حواله و موجودی انبار است که در حال حاضر فعال، ورود و خروج کالا پس از ثبت انبار در این سامانه ثبت و به صورت سیستمی موجودی انبار توسط اداره کل صنعت ، معدن وتجارت و شهرستان های تابعه کنترل می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.