به همت جوانی خلاق

تیلری کوچک با فکری بزرگ، تراکتور شد + فیلم

کشاورز جوان اهل برکوک قاین توانست با استفاده از وسایل دست دوم، یک تیلر کوچک را به تراکتور تبدیل کند.

 

دلاوری سازنده تیلر مینی تراکتور گفت: سال ۹۷ بود که به فکر ساختن تراکتوری کوچک برای انجام کار‌های کشاورزی افتادم تا دیگر خودم و دیگر اهالی روستا مجبور به استفاده از بیل و کلنگ در زمین‌هایی که متراژ بالایی دارند و یا حتی کوچک‌تر هستند نباشیم.

او گفت: از همان سال تصمیم گرفتم با استفاده از وسایل دست دوم مانند جعبه دنده کمکی پراید، جعبه فرمان پیکان، ترمز دیسکی پراید و دیگر وسایل، از تیلر مینی یک تراکتور کوچک بسازم.

دلاوری گفت: آزمون و خطا‌های زیادی در مسیر ساخت این تراکتور کوچک داشتم، اما از آن جایی که صفر تا صد ساخت آن به دست خودم بود و نمونه آن در کشور وجود ندارد، دست از تلاش برنداشتم و در نهایت آن را به مراحل نهایی رساندم.

این کشاورز جوان گفت: امسال کار ساخت تیلر مینی تراکتور به پایان رسید و نتیجه کارم ساخت تراکتوری با عرض ۹۰ سانتی متر و طول ۱۸۰ سانتی متر شد که نه تنها در کار‌های اراضی خودم بلکه در زمین دیگر اهالی روستا استفاده شده و کار کشاورزی را بسیار راحت کرده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: یکی از مزیت‌های مهم این تراکتور این است که نسبت به دیگر تراکتور‌ها بسیار کوچک‌تر است و به راحتی می‌توان از آن برای استفاده در تمام قسمت‌های زمین استفاده کرد.

دلاوری گفت: از دیگر قابلیت‌های تیلر مینی تراکتور می‌توان به قدرت ۹.۵ اسب بخار، افزایش قدرت به میزان ۲.۵ برابر و به همان میزان کاهش سرعت، دارا بودن کلیه ادوات با نصب سریع و آسان از جمله گاو آهن، چیزل، تریلی، بیل جلو، سم پاش و جعبه جلو اشاره کرد.

این کشاورز جوان گفت: همچنین این دستگاه مجهز به سیستم هیدرولیک متصل به کلیه ادوات با قابلیت فشار بیش از یک تُن است و هزیه ساخت آن به طور کلی حدود ۳۰ میلیون تومان بوده است.

برچسب ها: تراکتور ، ساخت ماشین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار