بیانیه ائتلاف آمریکایی در واکنش به حمله پهپادی اربیل

ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در پی حمله پهپادی به اربیل عراق، بیانیه‌ای صادر و آن را محکوم کرد.

در پی حمله شب گذشته در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل، ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که حمله پهپادی روز گذشته به شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق غیرنظامیان را هدف قرار داده بود.

به گزارش شفق نیوز، ائتلاف بین المللی در ادامه بیانیه خود این حمله را نمونه دیگری از حملات آنچه آن را «گروه‌های غیرقانونی عراق» خواند، عنوان کرد.

از طرفی دیگر نیز مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در پی این حمله پهپادی در تماس تلفنی با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، این حمله را محکوم کرد و گفت که دولت عراق هرگونه ارعاب شهروندان و حمله به حاکمیت و دولت را رد می‌کند و به همکاری با کشور‌های منطقه برای تعقیب کسانی که به دنبال بی ثباتی هستند، ادامه می‌دهد.

شب گذشته منابع خبری از هدف قرار دادن فرودگاه اربیل و ساختمان کنسولگری آمریکا خبر دادند. شبکه العهد عراق گزارش داد که این حمله با استفاده از پهپاد انجام شده است. صدای انفجار از یک پهپاد در نزدیکی جاده مصیف ناشی شده است. طبق گفته این منبع، این پهپاد یک خودرو را در این جاده هدف قرار داده بود.

برخی منابع همانند خالد اسکیف، خبرنگار شبکه المیادین در توییتر خود مدعی شد در این حمله پهپادی ایلاک رون، مسئول جوخه ترور رژیم صهیونیستی به هلاکت رسیده است. حساب توییتری «اینتل اسکای» نیز با انتشار تصویری مدعی شد که فرمانده واحد ترور موساد در طول این حمله ترور شده است. سرویس مبارزه با تروریسم کردستان شامگاه چهارشنبه گزارش داد که صدای انفجاری که در شمال اربیل شنیده شد بر اثر یک پهپاد بمب گذاری شده رخ داد که تلفاتی در پی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
الکاظمی مهره آمریکاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
آمریکای پررو خودش غیرقانونی در عراق هست با کیلوترها فاصله از کشورش بعد به مبارزان عراقی در کشور خودشون میگه غیرقانونی!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
پدرکشته را کی بود آشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
خیلی جالبه آین آقای الکاظمی دشمن الحشد شعبی و نیروی مقاومت است به آمریکا و اسرائیل که هر غلطی در عراق میکنند ندارد و همیشه سد زائرین حسینی شده رفتارش از صدام بدتر شده امیدوارم امام حسین این سد زیارتش را از شر مردم عراق کم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
تو اگر حاکمیت داری امریکایی ها در عراق چه میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
خیلی دیر شروع کردید ولی باز هم دست مریزاد بالأخره یک ضرب شصتی به این نامردها نشان دادید. البته قبل از این حسن ترسو خائن دست شما را بسته بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
بیانیه راهزنان آمریکایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ائتلاف بین المللی از هدف قرار گرفتن غیرنظامیان گفته ولی شبکه المیادین از کشته شدن مامور موساد گفته ، بالاخره حرف کدوم درسته ؟
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۳۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
درود خداقوت بر دستان مقتدر و قدرتمندی که این بلا را در کشور عراق بر سر این حرامیان خبیثهای صهیونیستی آمریکایی جنایتکاران تروریست آوردند و خواهند آورد تا منطقه جهان اسلام را ترک کنند . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
مرگ بر ملکه انگلیس روباه
آخرین اخبار