آغاز فعالیت رسمی شهرداران شب مناطق دهگانه تبریز از هفته آینده

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از آغاز فعالیت شهرداران شب مناطق دهگانه تبریز از هفته آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر شهرداران شب مناطق دهگانه شهرداری تبریز به صورت آزمایشی فعالیت دارند و از هفته آینده به صورت رسمی و سیستمی فعالیت خواهند کرد.

آقای محمد عزتی در حاشیه برگزاری دوره آموزشی شهرداران شب مناطق گفت: شهرداری نهاد خدماتی است که بر اساس وظایفی که در قوانین مختلف مخصوصاً حوزه‌های نظارتی برای آن، تعریف شده است تعطیلی ندارد.

 با توجه به تاکید شهردار تبریز بر فعالیت شهرداران شب در برنامه خود، اخیراً برخی از کارشناسان شهرداری، به عنوان شهرداران شب مناطق انتخاب شده‌اند که به صورت شبانه فعالیت داشته و ارتباط مستمری با سامانه ۱۳۷ شهرداری و ارگان‌های درون‌مجموعه و خارج از شهرداری داشته باشند.

در همین راستا مقرر شده بود دوره‌ای آموزشی برای این کارشناسان برگزار شود که در حوزه‌های قوانین وظایف شهرداری‌ها، شهرسازی، آموزش محدوده‌ها و حریم شهری، وظایف شهرداران در کنترل و نظارت شهر، بحث ساخت و ساز و فرایند ساخت و ساز، تفسیر نقشه طرح‌های توسعه شهری و مجوز‌هایی که از ارگان‌ها باید اخذ شود، توضیحاتی ارائه شد که این آموزش‌ها ادامه خواهد داشت.

از هر منطقه شهرداری دو کارشناس برای شهرداری شب انتخاب شده است و در مجموع ۲۰ نفر در دوره‌های آموزشی شرکت داشتند.

وقتی عامل نظارتی در مناطق مختلف شهر ایجاد شود و در یک شب در ۱۰ منطقه، سازمان آتش‌نشانی و سامانه ۱۳۷ شهرداری و شهردار شب مرکز فعال باشند، فرجه‌ای برای زیست و فعالیت و کنترل شبانه ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.