۹ طرح کشاورزی در میاندوآب بهره‌برداری می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، ۹ طرح عمرانی و تولیدی در حوزه کشاورزی در این شهرستان بهره‌برداری می‌شود.

علی دیانتی گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های آب و خاک و باغبانی و با هزینه بیش از ۳۱ میلیارد ریال در این شهرستان اجرایی شده است.

اوگفت: با آغاز بهره برداری از این طرح‌ها برای ۱۷ نفر بطور مستقیم و ۳۴ نفر بصورت غیرمستقیم زمینه اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب می گوید: از این تعداد، هشت پروژه مربوط به حوزه آب و خاک است که با هزینه ۱۱ میلیارد ریال شامل اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار (بارانی و قطره ای) و کم فشار، در مجموع به مساحت ۳۴ هکتار در روستاهای ارمناک علیا، یاغلان تپه، سیستک، گوگ تپه، وکیل کندی و قجلو اجرا شده است.

دیانتی گفت: در مجموع هفت هزار و ۸۳۳ هکتار از اراضی شهرستان میاندوآب (بدون احتساب زمین‌های شهرستان‌های تازه تاسیس چهاربرج و بارق) به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده که از این میزان پنج هزار و ۴۹۳ هکتار مربوط به آبیاری بارانی، ۳۳۹ هکتار مربوط به آبیاری قطره ای، ۲۰۱ هکتار آبیاری کم فشار و یک هزار و ۸۰۰ هکتار نوار تی تیپ است.

او می گوید: همچنین یک طرح مربوط به حوزه تولیدات گیاهی، شامل واحد پروش قارچ خوراکی با هزینه ۲۰ میلیارد ریال و به مساحت ۳۲۰ متر مربع و تعداد ۶ سالن در روستای قاریاغدی اجرا شده است.

دیانتی، دیدار با خانواده های معظم شهدا و تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی و مسوولان ارشد شهرستان، تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی، سخنرانی و تشکیل میز خدمت در نماز جمعه، برگزاری نشست خبری و ارایه دستاوردها، ظرفیت‌ها، خدمات و عملکرد جهاد کشاورزی را از سایر برنامه های گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در شهرستان میاندوآب برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.